Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Canicula vinde bine vacanțele acasă la Moș Crăciun

Canicula vinde bine vacanțele acasă la Moș Crăciun

de Diana Scarlat    |   

​​​​​​​Deschiderea multor destinații turistice care nu au mai fost frecventabile în perioada pandemiei a readus în actualitate câteva oferte ieșite din comun, precum vacanțe de iarnă acasă la Moș Crăciun, în Laponia.

Pachetele turistice cu această ofertă au fost lansate în 2017, dar nu au mai fost căutate în ultimii ani. Acum se vând foarte bine, cu reduceri specifice pentru „early booking”, mai ales ca efect psihologic al perioadei de caniculă. La fel de bine se vând și vacanțele pentru luna de miere, în destinații de lux, în această perioadă marcată de amenințarea crizelor care ar putea să se declanșeze în curând.

Vacanțele în Laponia au fost foarte căutate de români în perioada 2017-2019, iar acum s-au reluat ofertele. Canicula are ca efect psihologic și creșterea numărului de vânzări pentru excursiile acasă la Moș Crăciun, iar pachetele turistice au fost deja lansate din luna iunie, cu zboruri charter spre Laponia. „Sunt două în acest an, cu pachete de vacanță alături de Moș Crăciun, de la 2.083 de euro/persoană. Iunie este luna cu cele mai multe cereri de vacanțe de până acum, stimulate de începutul sezonului și de simplificarea condițiilor de călătorie”, spun reprezentanții agenției de turism Paralela 45. 

Înainte de Sărbătorile de Iarnă sau chiar în timpul acestora, Moș Crăciun și soția lui îi așteaptă pe români cu o mulțime de cadouri și activități speciale, de la pregătirea turtelor cu soția Moșului la safari la ferma de reni, snowmobile safari, pescuit la copcă ori excursii pentru a admira aurora boreală. În perioada de „early booking”, pachetele de vacanță în Laponia au o reducere de 100 de euro/persoană. 

Efectul psihologic al restricțiilor

Vânzările cresc în această perioadă, mai ales pentru că mulți români vor să călătorească mult și cât mai departe, ca efect psihologic al evenimentelor negative din ultima perioadă. „Se anunță foamete, revenirea restricțiilor, noi, pandemii și război, iar cei care au bani și pot să profite acum de deschiderea destinațiilor turistice profită cât mai mult. Oamenii sunt conștienți de faptul că un război mondial sau o perioadă de foamete i-ar sărăci, deci reacționează la fel ca organismul care își face rezerve ca să se apere de ce ar putea veni după această perioadă de acalmie. După doi ani de restricții severe, călătoriile au reînceput în forță, iar acum, când se pune problema că ar putea apărea situațiii mai grave, la nivel mondial, mulți sunt dornici să-și diversifice experiențele de viață cât mai au timp. Un alt efect psihologic, în perioada de caniculă, este cumpărarea vacanțelor de iarnă, mai ales că perioada coincide și cu ofertele „early booking”, cu reduceri substanțiale. E același tip de efect care determină oamenii să cumpere în surplus, dacă se duc la magazin înfometați”, explică un psiholog.

Agențiile de turism confirmă efectul psihologic, prin creșterea numărului de vânzări, mai ales pentru vacanțele în destinații „de nișă”. „Asistăm la o puternică relansare. Toți doresc să călătorească oriunde, pentru că odată cu ridicarea restricțiilor majore de călătorie se poate ajunge, din nou, în orice colț al lumii. Sunt sute și mii de oferte, în funcție de destinație, pe zboruri charter ori pentru circuite, pentru toate gusturile și bugetele. În ceea ce privește zborurile charter, anunțăm turiștii că singurele modificări care ar putea  apărea sunt legate de orarul de zbor, informație care le este anunțată în cel mai scurt timp, și nu poate fi vorba despre anulări de curse. Nu avem motive să anulăm curse charter”, spune Alin Burcea, CEO Paralela45.

Oferta anticipată pentru acest sezon este acoperită în totalitate de cerere, ceea ce va duce, până la finalul verii, și la vânzări mai mari față de 2019.

Alin Burcea, CEO Paralela45.

Luna de miere în locuri exotice

În această perioadă a crescut și numărul românilor care aleg o vacanță exotică pentru luna de miere. Paralela 45 vinde astfel de pachete turistice la 40 de hoteluri și cluburi de lux, majoritatea destinate adulților, pentru luna de miere, în zece destinații turistice. Cele mai multe oferte sunt pentru Santorini, insulă aflată în topul destinațiilor pentru astfel de vacanțe, și încep de la 1.331 de euro/persoană. Pentru Bodrum, Antalya, Marmaris sunt selectate hoteluri de lux de cinci stele, cu pachete de la 573 de euro de persoană la final de sezon estival. Cele mai romantice locuri din Sorrento și Sardinia sunt incluse în oferta pentru luna de miere, cu prețuri de la 932 de euro/persoană, la resorturi de patru stele. De asemenea, mai sunt astfel de oferte pentru Hurghada, unde luna de miere se petrece la hoteluri de cinci stele și costă de la 1.032 de euro/persoană, iar în Madeira, de la 858 de euro/persoană. Pentru Mallorca și Ibiza au fost selectate hoteluri de patru și cinci stele, la tarife de la 932 de euro/persoană.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri