Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că veștile despre situația de la metrou după protestele de vinerea trecută sunt „ca la Radio Erevan”, însă lucrurile sunt mai complicate și există trei variante: salarii mai mici, disponibilizări sau insolvența.
„Au apărut niște povești în spațiul public în ultimele 24 de ore care sunt cam ca la Radio Erevan. Circulă un fake news de la sindicat că s-a pus batista pe țambal. Adică nimeni nu pățește nimic, salariile rămân cum sunt totul e bine și frumos. Este complet fals. Și acțiunile penale care au fost depuse la DNA si DIICOT continuă. Nu negociem legea și în acest context s-a lucrat zilele trecute (...), Poliția a identificat 350 dintre participanții care au participat la blocarea metroului”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Aceasta a anunțat că Metrorex depune o acțiune la Tribunalul București pentru ca sindicatul să plătească despăgubirile după ce metroul nu a circulat.
„Pașii următori vor fi stabiliți de organele de anchetă, iar în ceea ce ne privește pe noi, nu există nicio intenție de a da un pas înapoi. Nimeni nu scapă de răspundere. (...) Astăzi Metrorex va depune o acțiune la Tribunalul București pentru despăgubirea Metrorex de către sindicat pentru pagubele de peste 2,8 milioane de lei cauzate în acea zi în care metroul nu a putut circula. Acțiunea de despăgubire este îndreptată împotriva Sindicatului USLM. Vom cere banii de la Rădoi și sindicatul pe care îl conduce”, a mai spus ministrul.
În ceea ce privește angajații și salarizarea, Drulă a spus că este „matematic imposibil” ca salariile și numărul angajaților să rămână la fel.
„Ceea ce a spus domul Rădoi, că rămâne la fel, asta este matematic imposibil, pentru că bugetul prevăzut și veniturile Metrorex nu acoperă plata salariilor la nivelul veniturilor salariale, la nivelul actual. Există doar variante matematice simple: ori se acceptă de către sindicat o renegociere și acea creștere de anul trecut să nu mai aibă loc, ci anul viitor, eșalonat, ori se ajunge la disponibilizări. Mai este varianta a treia, care din punctul meu de vedere e cel mai puțin fericită, dar dacă nu există înțelegere se va ajunge acolo, și anume insolvența, Iar o companie care ajunge în insolvență are libertăți mari de a face și concedieri și scăderi de salarii. Nu sunt un scop în sine, ci ține de sănătatea economică a unei companii căreia îi lipsesc acele venituri pentru a acoperi acele salarii”, a mai spus ministrul Transporturilor.
În legătură cu spațiile comerciale, Cătălin Drulă a spus că merge înainte pe căile legale, cu evacuarea și demolarea acelor spații.
Sursa: Mediafax