Jurnalul.ro Ştiri Observator Catastrofa elicopterului SMURD. De ce a intrat pilotul in zona de avertizare meteo?

Catastrofa elicopterului SMURD. De ce a intrat pilotul in zona de avertizare meteo?

de Dan Constantin    |   

Pilotul elicopterului SMURD căzut în Basarabia a decis sa zboare spre Cahul, desi zona pe care urma sa o traverseze era acoperita de avertizari meteo. Martorii din satul unde s-a produs catastrofa spun ca ploua aproape torential.

Era ca un zid alb, povesteste primarul localitatii Haragîș din raionul Cantemir. Padurea unde s-a prăbusit aparatul SMURD ERA SUB NEGURA, adauga alti martori. PADUREA face parte din Codrii Tigheciului, o zonă intinsa spre nord vest de Haragîș.

Raionul Cantemir se afla la granita cu România, pe malul  stang al Prutului. In zona , pe malul romanesc se  declarase cod portocaliu. Pentru a ajunge la Cahul, de unde urma sa ia un pacient - cetătean american - elicopterul a decolat de la Chisinau si a zburat  spre sud-est, urmand sa se apropie de Prut.
 
Aparatul nu avea radar meteo. Sunt puține indicii ca prăbusirea sa fie cauzata de un incident tehnic. Elicopterul SMURD avea doar 1000 de ore de zbor.
 
Pilotii SUNT insa tentati sa nu refuze misiunile, ei au sporuri de plata pentru orele de zbor. Accidentele SMURD similare - alte trei - nu s-au produs cu pacienti la bord. Opinii avizate considera ca pilotii fac si acte de bravură, dar nu atunci cand au pacienti la bord, caz in care procedurile se respecta integral. 
 
Aparatele nu au cutii negre, dar sunt echipate cu camere de vedere care pot da indicii despre evenimentele din  timpul zborului. Elicopterul a fost achizitionat cu fonduri europene.
 
Procedura a impus conditia pretului minim. Configuratia aparatului a fost stabilita de consultanti de la Bruxelles, care au plafonat pretul de achizitie. Nu sunt informatii daca nivelul redus de pret a fost impus doar pentru achizitiile facute de Romania.

Subiecte în articol: elicopter smurd smurd tragedie moldova
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri