Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cheltuitori sau economi. Cum îi schimbă izolarea pe consumatori

Cheltuitori sau economi. Cum îi schimbă izolarea pe consumatori

de Dan Straut    |   

Criza generată de pandemie definește patru categorii distincte de comportamente în rândul consumatorilor aflați în izolare, două dintre acestea încadrându-i ca optimiști și cheltuitori, iar celelalte două - ca pesimiști și economi, potrivit primei ediții a studiului EY „Future Consumer Index”, publicat ieri de compania de consultanță financiară EY România. Comportamentul celor patru categorii de consumatori este definit, astfel, ca: „Redu drastic cheltuielile”, „Păstrează-ți calmul și cheltuiește”, „Economisește și fă stocuri”, respectiv „Hibernează și cheltuiește”.

 

Consumatorii care se încadrează în segmentul „Redu drastic cheltuielile” (27,3% din totalul respondenților) cheltuiesc mai puțin la toate categoriile de consum, deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional. Cei mai mulți consumatori (35,1%) se înscriu în categoria „Economisește și fă stocuri”, iar cei din segmentul „Hibernează și cheltuiește” (11,4%) cheltuiesc cel mai mult pe produse din toate categoriile.

Potrivit studiului, cele patru categorii de consumatori au următoarele caracteristici:
- „Redu drastic cheltuielile”: Acești consumatori au, în general, peste 45 de ani și au fost cei mai afectați din punct de vedere profesional. 78% dintre ei fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră că marca produsului este mai puțin importantă;
- „Păstrează-ți calmul și cheltuiește”: Acești consumatori nu se consideră direct afectați de pandemie și nu își modifică obiceiurile de cumpărare. Doar 21% dintre ei cheltuiesc mai mult pe produsele de băcănie;
- „Economisește și fă stocuri”: Acest segment este cel mai îngrijorat de viitorul familiilor lor și de perspectivele pe termen lung. Peste o treime (36%) dintre ei cheltuiesc mai mult pe produse de băcănie.
- „Hibernează și cheltuiește”: Cuprinși majoritar în grupa de vârstă 18-44 de ani, acești consumatori sunt preocupați cel mai mult de impactul pandemiei, dar numai 40% dintre membrii acestui segment au declarat că fac cumpărături mai rar.

 

 

 

După pandemie vor apărea noi segmente de consumatori: „Continuă să reduci” (13,1%), „Păstrează moderația” (21,7%), „Revino la normal” (31,4%), „Extravagant prudent” (24,7%) și „Revenire spectaculoasă” (9,1%).

 

 

O treime din consumatori declară că vor reevalua lucrurile pe care le prețuiesc cel mai mult

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri