Jurnalul.ro Special Anchete Clotilde Armand, consultanță de 60.000 de euro pentru „managementul” Primăriei Sectorului 1

Clotilde Armand, consultanță de 60.000 de euro pentru „managementul” Primăriei Sectorului 1

de Ion Alexandru    |   

Clotilde Armand, consultanță de 60.000 de euro pentru „managementul” Primăriei Sectorului 1

Edilul Sectorului 1, Clotilde Armand, a contractat servicii de consultanță de 300.000 de lei, de la compania unui fost director al Institutului Național de Administrație. Afacerea a fost încheiată în 31 decembrie 2021 și vizează, printre altele, „analiză factorii interni care favorizează cultura internă, factorii inhibitori și alte tipuri de risc care creează un climat instituțional dificil”.

Pe data de 31 decembrie 2021, Primăria Sectorului 1, condusă de celebra Clotilde Armand, a contractat servicii de consultanță în vederea elaborării strategiei instituției și a Planului Strategic Instituțional în cadrul proiectului „Mecanisme și instrumente implementate la nivelul Sectorului 1 pentru fundamentarea deciziilor și planificării strategice pe termen lung”.

Conform autorității contractante, aceste servicii vor asigura auditul sistemului de management, cu scopul de a obține o imagine clară despre instituție, despre procesele și activitățile ce se desfășoară, despre fluxul instituțional existent, în vederea stabilirii realității organizaționale la nivel de instrumente de fundamentare a deciziilor și planificării strategice, sub formă de hărți.

Scopul proiectului

Mai departe, diagnoza organizațională comandată va urmări cunoașterea realității organizației din interior, prin utilizarea unor metode de diagnoză internă cantitative și calitative, cum ar fi interviuri, grupuri de lucru, chestionare de satisfacție profesională. De asemenea, în documentația de atribuire se mai arată că se vor identifica și analiza factorii interni care favorizează cultura internă, factorii inhibitori și alte tipuri de risc care creează un climat instituțional dificil.

Realizarea acestei analize de diagnostic a instituției are drept scop evaluarea și analizarea structurii organizatorice, subsistemelor de management existente, proceselor, procedurilor existente care interferează cu deciziile din domeniul managementului strategic de dezvoltare instituțională, subsistemului informațional și informatic existent, dar și a fluxului decizional.

Raport cu concluzii și propuneri

„Livrabilul care rezultă din aceste servicii de consultanță constă în elaborarea unui Raport analiză/diagnoză organizațională, în vederea planificării strategice în cadrul instituției, Raport care va cuprinde concluzii și recomandări cu privire la eficientizarea și îmbunătățirea sistemului de management și planificare strategică”, se precizează în Caietul de sarcini, aprobat de însăși primărița USR Clotilde Armand.

Nu în ultimul rând, în documentul citat se mai arată că serviciile de consultanță pentru elaborarea strategiei instituției și a Planului Strategic Instituțional constau în elaborarea efectivă a acestora, care sunt două documente ce reprezintă un impact major asupra îmbunătățirii procesului de planificare, fundamentare, elaborare, implementare, monitorizare și control-evaluare a proceselor și activităților existente în cadrul aparatului de specialitate al primarului Sectorului 1 din București.

Inițial, afacerea a fost evaluată la peste 100.000 de euro

Afacerea cu aceste servicii de consultanță a fost gândită încă din vara anului trecut, mai exact din data de 30 iunie 2021, când a fost întocmit caietul de sarcini, acesta a fost aprobat de Clotilde Armand, iar la data de 10 septembrie, Primăria Sectorului 1 a și publicat pe SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice) un anunț de participare. Cu precizarea că achiziția s-a făcut prin procedură simplificată.

Inițial, Primăria Sectorului 1 era dispusă să pună la bătaie, pentru aceste servicii de consultanță, nu mai puțin de 483.900 de lei fără TVA, ceea ce, cu TVA inclusă, reprezenta peste 100.000 de euro.

Interesant este că la această procedură simplificată au depus oferte două companii, ambele fiind catalogate drept eligibile, iar în ultima zi a anului, adică pe 31 decembrie 2021, când lumea se pregătea de Revelion, Primăria Sectorului 1 a și atribuit contractul uneia dintre ele. 

Este vorba despre contractul nr. JAC 176 S din 31 decembrie 2021, încheiat cu SC Public Research SRL, pentru un preț de 250.000 de lei fără TVA, adică de 297.500 de lei cu TVA inclusă (60.715 euro).

Cine se află în spatele firmei de consultanță

Compania SC Public Research SRL, din București, este deținută, conform datelor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), încă de la înființare, din 2009, de un anume Dragoș Valentin Dincă, conferențiar universitar la SNSPA. Potrivit CV-ului acestuia, Dincă, în calitatea de patron al SC Public Research SRL, a activat, tot începând cu anul 2009, ca expert, consultant, manager de proiecte în 23 de proiecte finanțate din PODCA și POSDRU pentru Ministerul Administrației și Internelor, Agenția Națională a Funcționarilor Publici, Ministerul Sănătății, Ministerul Agriculturii, Prefectura Argeș sau Primăria Slobozia.

Anterior, în perioada 2006 – 2009, Dragoș Valentin Dincă a deținut funcția de secretar de stat și director general al Institutului Național de Administrație, structură aflată în subordinea Ministerului de Interne. Mai interesant decât aceste detalii este faptul că, în perioada mai 2005 - iunie 2006, acționarul unic al SC Public Research SRL a activat ca expert în cadrul programului „Cetățenia democratică”, unde a elaborat conținutul pentru ghiduri, broșuri de prezentare a activității autorităților publice locale, materiale destinate cetățenilor. Proiectul în cauză a fost derulat de Fundația pentru o Societate Deschisă, parte a rețelei de ONG-uri controlate de miliardarul George Soros.

Contract încheiat și cu SGG

Jurnalul a dezvăluit, recent, că Secretariatul General al Guvernului a contractat, în luna decembrie a anului trecut, trei companii care vor oferi consultanță și expertiză în cadrul unui proiect denumit „Consolidarea Sistemului de Management, prin implementarea Cadrului Comun de Autoevaluare (CAF) și al Sistemului de Management al Calității”. Acest contract de finanțare a fost încheiat, în 23 decembrie 2020, de Secretariatul General al Guvernului, de Ministerul Lucrărilor Publice și Dezvoltării, în calitate de autoritate de management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA).

Primul lot a fost adjudecat în data de 15 decembrie 2021, a fost stabilit la un preț de 788.355 de lei fără TVA (938.124,5 lei cu TVA inclusă) și au fost desemnate două companii să îl implementeze. Este vorba despre SC Rovner & Moore SRL și despre SC Public Research SRL, aceasta din urmă fiind și cea contractată de Primăria Sectorului 1.

Subiecte în articol: Clotilde Armand
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri