Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) recomandă radiodifuzorilor să difuzeze în regim de anunţ de interes public spoturile dezvoltate de Ministerul Sănătăţii (MS), Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi UNICEF care conţin informaţii referitoare la importanţa şi beneficiile vaccinării antirujeolice a copiilor.
Prin recomandarea CNA radiodifuzorii sunt rugaţi să asigure o vizibilitate cât mai mare acestor mesaje, deoarece campanie se înscrie în categoria celor de siguranţă naţională, prin pericolul de contagiune cu rujeolă în cazul copiilor nevaccinaţi.
"Începând din anul 2016 şi până în prezent, România se confruntă cu o importantă epidemie de rujeolă care afectează în principal copii din grupele de vârstă de sub 15 ani, grupa de vârstă cea mai afectată fiind 1 - 4 ani şi sub vârsta de 1 an. Din păcate, datorită lipsei de informare a populaţiei privind beneficiile vaccinării antirujeolice, până în acest moment au fost înregistrate un număr de peste 5.700 de cazuri, dintre care 26 de copii şi tineri au decedat", se arată într-un document trimis către CNA de Ministerul Sănătăţii.
Potrivit sursei citate, în vederea informării populaţiei, experţii ministerului împreună cu cei ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi UNICEF au dezvoltat un mesaj de interes public cu titlul: "Vaccinează-ţi copilul împotriva rujeolei! Oferă copilului tău o şansă la o viaţă sănătoasă!".
În recomandarea adoptată marţi de CNA se face referire şi la alte mesaje pe tema vaccinării antirujeolă. Astfel, CNA le recomandă radiodifuzorilor să acorde aceeaşi atenţie şi altor eventuale mesaje pe care Ministerul Sănătăţii va dori să le adreseze publicului prin intermediul posturilor de radio şi televiziune pentru conştientizarea populaţiei cu privire la vaccinarea antirujeolă.
"Facem apel, prin prezenta, la sprijinul instituţiei dumneavoastră în avizarea acestui mesaj, în vederea difuzării acestuia pe canalele mass-media", mai relevă documentul MS, citat de Agerpres.