Pe baza investigaţiei, Comisia Europeană a concluzionat că lanţul de producţie BEV din China beneficiază de subvenţii incorecte, reprezentând o ameninţare economică pentru producătorii de vehiculele electrice pe baterii din UE. De asemenea, ancheta a analizat posibilele consecinţe şi impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor şi consumatorilor de BEV din blocul comunitar.
Tarifele vamale suplimentare care se vor aplica celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.
Alţi producători BEV din China, care au cooperat în timpul investigaţiei şi nu au fost incluşi în eşantion, se vor confrunta în medie cu tarifele vamale de 20,8%, iar firmelor care nu au cooperat li se vor impune tarife de 37,6%.
Taxele vamale provizorii se vor aplica din 5 iulie 2024, pentru o durată maximă de patru luni. În acest interval va fi luată o decizie finală privind taxe vamale definitive, în urma votului statelor membre UE. Când va fi adoptată, această decizie va face taxe vamale definitive pentru o perioadă de cinci ani, a precizat Comisia Europeană.
În ultimele săptămâni s-au intensificat consultările cu Guvernul chinez, în urma schimbului de opinii dintre Valdis Dombrovskis, vicepreşedintele executiv al Comisiei Europene, şi ministrul chinez al Comerţului, Wang Wentao. Contactele continuă la nivel tehnic în vederea ajungerii la o soluţie compatibilă cu reglementării Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC).