Clienţii unei cafenele din cartierul Asakusa din Tokyo vor fi serviţi de roboţi, în cadrul unei iniţiative destinate atragerii de mai mulţi turişti chinezi în timpul Festivalului primăverii, informează Xinhua.
Creaţi de Nestle Japonia şi de compania chineză de plăţi digitale Ant Financial, roboţii sunt pregătiţi să servească clienţii timp de 17 zile, începând de vineri, acoperind deci vacanţa de Anul Nou Chinezesc care începe la 15 februarie.
Cafeneaua este aşteptată să atragă numeroşi turişti chinezi, în condiţiile în care roboţii Pepper sunt echipaţi cu un software în mandarină, care include Alipay, un serviciu chinez de plată mobilă.
Clienţii pot face comenzi în mandarină, pot vorbi în limba chineză cu roboţii şi le pot cere să facă gesturi speciale, folosite pentru a ura un An Nou Chinezesc fericit şi prosper.
Pepper este un robot umanoid asemănător celui fabricat de gigantul japonez de telecomunicaţii şi internet Softbank.
Echipat cu un microfon, cameră şi senzor 3D amplasat pe cap, Pepper poate identifica şi răspunde la expresiile faciale, vocile şi emoţiile oamenilor.AGERPRES