Jurnalul.ro Ştiri Social Cum îţi pregăteşti maşina pentru iarnă

Cum îţi pregăteşti maşina pentru iarnă

Înainte de a începe iarna, toţi şoferii trebuie să îşi pregătească maşinile pentru sezonul rece. Doar schimbarea cauciucurilor nu este suficientă, fiind necesare mai multe măsuri pentru ca vehiculele să fie sigure şi să funcţioneze fără probleme.

De exemplu, bateria este una din cele mai importante componente ale maşinii. De obicei, acumulatorii au o durată de viaţă de aproximativ 5 ani. Dacă aceasta se apropie de sfârşitul acestei perioade, înainte de a veni frigul ar fi bine să o înlocuiţi cu una nouă. În cazul în care nu folosiţi maşina pe timp de iarnă sau o utilizaţi rar, nu uitaţi ca măcar o dată pe săptămână să o porniţi aproximativ 20 de minute pentru ca bateria să nu se deterioreze sau să moară complet. Nu montaţi cauciucurile de iarnă pe jante care nu sunt mai întâi echilibrate. Fiind realizate dintr-un cauciuc mai moale, pentru aderenţă bună pe suprafeţe alunecoase, anvelopele se vor uza neuniform în cazul în care roţile sunt dezechilibrate, mai ales în zilele mai calde de la sfârşitul iernii. Este important să nu uitaţi de lichidul de frână.  Varianta specială de vară se transformă în gheaţă, iar aceasta, având un volum mai mare, sparge vasul de depozitare şi furtunele pe care circulă. O idee bună este să începeţi să folosiţi lichid de parbriz de iarnă de la începutul lunii noiembrie. Cel mai ieftin lichid de parbriz îl găsiţi la hypermarket.

Climatizarea şi geamurile

Pe timp de iarnă, funcţionarea corespunzătoare a sistemului de climă/AC/ventilaţie şi a celui de dezaburire este foarte importantă şi ea, deoarece cu ajutorul acestora veţi dezgheţa geamurile foarte repede, evitând să staţi mult timp în frig în afara maşinii pentru a curăţa gheaţa cu racleta sau în interior aşteptând. Nu este recomandat să curăţaţi doar o mică parte din parbriz în dreptul şoferului şi să conduceţi ca un „tanchist”, cum se spune. Vizibilitatea foarte redusă, alături de condiţiile de iarnă, poate da naştere la incidente foarte neplăcute.

Dacă bănuiţi că aveţi problema cu una din curelele maşinii (de la alternator, distribuţie) nu plecaţi la drum lung înainte de a înlocui. La temperaturi scăzute stresul suportat de curele până când motorul se încălzeşte este mai mare.

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri