Jurnalul.ro Continut platit De ce să cumperi un imobil în Zona de Sud a capitalei

De ce să cumperi un imobil în Zona de Sud a capitalei

Fie că ești presat de nevoie să achiziționezi un imobil în București, fie că ești atras de oportunitățile investițiilor imobiliare, alegerea zonei potrivite poate fi o adevărată provocare. Multe persoane aflate în căutarea „imobilului ideal” se confruntă cu aceleași dificultăți.

Stabilirea criteriilor și definirea calităților dorite pot da bătăi de cap, atât pentru familiile la început de drum, cât și pentru cei cu experiență în mutări. Cei care dețin deja alte proprietăți devin și mai selectivi, bazându-se pe lecțiile din experiențele anterioare pentru a lua decizii informate.

În ultimele două decenii apărut o sintagmă, care este din ce în ce mai folosită: Zona de Sud . Geografic, aceasta este compusă în principal din sectorul 4 și Popești Leordeni, oraș ce mărginește și se întrepătrunde din ce în ce mai mult cu renumitul cartier Berceni din sudul Capitalei. Această nouă entitate (care a devenit și un important pol economic!), Zona de Sud, este considerată în topul opțiunilor celor ce doresc să achiziționeze o locuință (cu precădere tineri), dar și a investitorilor.  Și asta pentru că respectă mai multe criterii, iar din ce în ce mai mulți află și le iau în considerare.

Pentru cei care nu le cunosc, dar mai ales pentru cei care nu s-au gândit până acum să locuiască sau să investească în sudul zonei metropolitane București-Ilfov, într-un imobil, indiferent că vorbim de vile sau apartamente noi în Popești Leordeni sau în sectorul 4, iată doar câteva argumente pentru care Zona de Sud merita toată atenția.

 

1. Prețurile de achiziție

Zona de Sud oferă o varietate impresionantă de imobile, potrivite pentru toate gusturile și nevoile. Aici poți găsi garsoniere accesibile, apartamente cu 2, 3 și 4 camere, case și vile în stiluri diferite – înșiruite, duplex sau single – și chiar penthouse-uri spectaculoase cu terase spațioase. Această gamă largă de opțiuni vine la pachet cu un avantaj semnificativ față de alte zone: prețurile accesibile!

Fie că vorbim despre apartamente din anii ’60-’70, în cartiere consacrate precum Alexandru Obregia, Brâncoveanu sau Giurgiului, despre construcții din perioada post-1977 în zone ca Apărătorii Patriei, Olteniței sau Șura Mare, sau despre vile sau apartamente sau case și vile noi în Popești-Leordeni sau  Cartierul Nou Metalurgiei (imobile ridicate după 2010), toate au un element comun: accesibilitatea. Aceasta poate fi ușor verificată cu o simplă căutare pe portalurile de imobiliare.

Costurile de achiziție pentru toate aceste tipuri de imobile sunt mult mai mici decât în alte parti ale Bucurestiului  și Ilfovului. Și nu punem în balanță zonele centrală sau de nord, (unde raportul de preț poate ajunge și la 1/5), ci alte cartiere bucureștene, respectiv orașe din inelul județului Ilfov. Diferențele de preț sesizate sunt în intervalul 20-25% în favoarea Zonei de Sud.

2. Localizarea

Cartierul Berceni este cunoscut pentru accesul rapid către centrul Capitalei, cu toate că mult timp a fost trecut cu vederea în favoarea altor zone din București, deși oferă avantaje remarcabile. În plus, orașul Popești-Leordeni s-a dezvoltat că o extindere naturală a sectorului 4, aducând același nivel de accesibilitate spre centru și nord datorită magistralei de metrou M2. Astfel, Zona de Sud a început să echilibreze distribuția urbană a metropolei, contribuind la o dinamică nouă în București.

3. Conexiunile

Zona de Sud a adus o adevărată revoluție în transportul public. Pe lângă magistrala de metrou M2, sudul Bucureștiului beneficiază de o rețea extinsă de transport STB, cu legături eficiente către toate colțurile metropolei București-Ilfov. Sectorul 4 include nu mai puțîn de 10 stații de metrou, dintre care 9 se află pe magistrala M2 – printre acestea se numără Tudor Arghezi, Berceni, Dimitrie Leonida, Apărătorii Patriei, Piața Sudului și Constantin Brâncoveanu – iar stația Timpuri Noi este conectată la magistrala M1.

În plus, Zona de Sud este intersectată de două autostrăzi esențiale: A1, care face legătura cu vestul țării, și A2, ce leagă Bucureștiul de Constanța și litoralul Mării Negre, iar noua autostradă A0 amplifică această conectivitate. Vechiul drum de centură al Capitalei străbate orașul Popești-Leordeni, deschizând noi oportunități și conexiuni.

Sectorul 4 este și un nod rutier pe axa vest-est, prin semicentura străzilor Luică, Turnu Măgurele, Ion Iriceanu și Vitan-Bârzești. Construcții precum Pasajul Europa Unită din zona Metalurgiei și viitorul Pasaj Apărătorii Patriei peste Șoseaua Berceni au îmbunătățit fluxul de trafic, iar următorul proiect, Pasajul Olteniței-Vitan Bârzești, va completa această importantă rută semicirculară.

Pentru orice familie este extrem de incomod să locuiască într-o zonă limitrofă, cu mijloace de transport precare, cu ore întregi petrecute pe navetă către  serviciu sau către alte zone ale orașului. Așadar, Zona de Sud punctează pozitiv și la acest aspect.

4. Contextul zonal

Un "imobil perfect" are nevoie, în primul rând,  de o locație bună. Dar nu este suficient, în lipsa unui  preț de achiziție decent.  Și, nici macar astea nu sunt suficiente... Acest imobil are nevoie și de un alt context, acela al facilităților aflate la îndemână.

Aici vorbim despre o infrastructură urbană ideală, care respectă conceptul „orașului de 15 minute”: acces rapid la unități de învățământ (creșe, grădinițe, școli, licee, instituții de învățământ superior), spitale, piețe, centre comerciale, supermarketuri, parcuri, locuri de joacă și transport în comun.

Oamenii ar trebui să fie susținuți în a ajunge rapid la școală, la magazin, la piață, la medic sau la locul de muncă. Pentru a atinge acest obiectiv, administrațiile locale și centrale ar trebui să ofere infrastructura necesară, iar cartierele să fie planificate după modelul „Orașului de 15 minute”. Acest concept urbanistic prevede ca cele mai multe servicii și activități de zi cu zi – muncă, cumpărături, educație, sănătate și recreere – să fie accesibile pe jos sau cu bicicleta, în maxim 15 minute. Ideea, deși veche de aproape un secol, a fost readusă recent în atenția publicului de urbanistul franco-columbian Carlos Moreno.

Zona de Sud se remarcă prin îndeplinirea tuturor criteriilor esențiale pentru un trai urban de calitate. Rețeaua de învățământ, bine organizată pe tot teritoriul, răspunde cerințelor actuale, iar planurile de extindere și modernizare sunt în curs. De asemenea, spitale renumite precum Bagdasar Arseni, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Budimex, Sfântul Ioan, Institutul Marius Nasta și Alexandru Obregia deservesc nu doar Bucureștiul, ci întreaga țară.

Sectorul 4 dispune și de o rețea amplă de piețe agroalimentare, cum sunt Piața Sudului, Piața Berceni, Piața Străduinței, Piața Norilor, Piața Progresul și Piața Apărătorii Patriei, care sunt dispuse strategic pentru acces facil. Mall-urile și supermarketurile din zonă, printre care Mall Sun Plaza, Grand Arena, Carrefour, Selgros, Lidl, Hornbach, Jumbo și Metro, oferă o varietate de opțiuni pentru cumpărături.

În plus, la capitolul spații verzi și de recreere, Zona de Sud se situează în fruntea clasamentului din capitală. Parcurile Tineretului, Orășelul Copiilor, Delta Văcărești, Parcul Carol și noul Parc Tudor Arghezi, împreună cu numeroasele zone de recreere de-a lungul principalelor artere, creează un mediu verde și relaxant pentru toți locuitorii.

5. Viziune și potențial de dezvoltare

Într-un peisaj urban în continuă transformare, Zona de Sud, în special Sectorul 4, se află în avangarda dezvoltării, stabilind noi standarde. Aici găsim cea mai digitalizată administrație locală din România, cele mai eficiente unități de învățământ, evidențiate de rezultatele recente, și o creștere demografică semnificativă, așa cum indică datele ultimului recensământ, în special pentru orașul Popești-Leordeni. Aceste realizări se datorează angajamentului constant față de proiecte inovatoare și dezvoltare durabilă.

Printre proiectele notabile se numără Pasajul Europa Unită și Pasajul Apărătorii Patriei, precum și clinica de stomatologie și extinderea magistralei M2, cu noua stație Metrou Tudor Arghezi, planificată să se extindă până în comuna Berceni. Alte inițiative includ proiectul pentru magistrala M4 (Gara de Nord - Gara Progresu), reluarea lucrărilor la Canalul Dunăre-București, construirea unui amfiteatru pentru studenții la medicină, reabilitarea blocurilor de locuințe, amenajarea parcărilor rezidențiale și tip park&ride, modernizarea creșelor și grădinițelor, extinderea unităților școlare, inaugurarea unei noi stații ISU, deschiderea Patinoarului Berceni Arena și dezvoltarea unor amenajări urbane fără precedent, alături de zeci de zone de relaxare și spații verzi amenajate.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri