În România, conform ziariştilor de la promotor.ro, RAR se prevalează de lipsa legislaţiei pentru a nu se implica prea tare în scandal. Concret, nu-l poate obliga importatorul VW în România să informeze RAR cu privire la maşinile care au fost modificate şi ce caracteristici au acestea după intervenţia în service.
RAR ar putea doar să nu mai acorde ITP dacă testele statice nu vor fi conforme cu cele pentru care s-a acordat iniţial punerea în circulaţie. Dar în România, ITP-ul se ia pe o şpagă modestă.
Chiar dacă VW a trimis la RAR lista cu automobiele vândute în România şi afectate de scandalul Dieselgate, instituţia nu are posibilitatea de a-l obliga pe proprietar să se prezinte la service pentru a-I fi eliminat softul mincinos şi a-i fi modificate noxele în acord cu realitatea.
Pentru a reîntâmpina probleme similiare celor apărute nu doar la VW, grupul Fiat Chrysler Automobiles a anunţat ca masură voluntară, “nesolicitată sau impusă de o autoritate în domeniu”, că îşi va recalibra emisiile de pe propulsoarele Euro 6, cu scopul de a îmbunătăţi nivelul de emisii produse în condiţii de drum reale.
“Noile calibrări vor fi disponibile începând cu luna aprilie a acestui an, pentru toate autovehiculele vândute începând cu acel moment. În plus, toţi proprietarii de Euro 6 vor beneficia de acest update în mod gratuit, ca parte integrantă dintr-un program FCA care va avea ca scop recalibrarea în mod regulat a vehiculelor sale. Aceasta nu se va constitui într-o campanie sau acţiune de rechemare în service”, a anunţat Fiat Chrysler Automobiles.