Cu mai puţin de patru luni până la alegerile parlamentare, Liviu Dragnea a intrat şi el în rândul politicienilor de pe facebook. Chiar dacă avea demult o pagină de socializare, liderul PSD nu a fost prea interesat de comunicarea online. Cum alegerile bat la uşă, iar experienţele PSD cu reţelele de socializare au fost mereu un dezastru, Dragnea şi-a propus să cucerească în timp record electoratul de pe facebook.
Peste 8,5 milioane de români au în prezent un cont de facebook, potrivit datelor Facebrands.ro. Cercetările recente arată că persoanele între 25 și 34 de ani (28,3% din total) accesează cel mai des reţeaua de socializare. Pe locurile următoare se situează persoanele cu vârste între 18 și 24 de ani (22,1%), cele între 35 și 44 ani (20,6%), respectiv utilizatorii cu vârste între 45 și 54 de ani (11,3%). Iar cum influenţa românilor de pe Facebook a cântârit decisiv la prezidenţialele din 2014 şi căderea Guvernului Ponta în noiembrie anul trecut, Liviu Dragnea s-a decis să schimbe relaţia PSD cu reţelele de socializare. Strategii partidului l-au convins pe liderul PSD să folosească facebook-ul ca instrument electoral şi să încerce să “îmblânzească” alegătorii tradiţional anti-PSD din mediul online. “În ultima vreme, au fost mai multe persoane care mi-au atras atenția că nu prea folosesc contul meu de Facebook pentru a-mi comunica gândurile și opiniile. Că prefer să comunic mai mult la TV. Au dreptate, pentru că aici comunică generația care va defini viitorul Romaniei”, a anunţat şeful social-democraţilor. “Eu, dar și partidul pe care îl conduc, trebuie să fim mai atenți și mai deschiși către voi, generația care reprezintă viitorul țării noastre”, a fost postarea care a anunţat schimbarea de strategie din partea şefului PSD. De altfel, schimbarea imaginii partidului pe reţelele de socializare a fost unul dintre obiectivele anunţate de Liviu Dragnea încă de la preluarea mandatului ca şef al social-democraţilor.
Sabotat din interior
Aşa că Dragnea chiar şi-a luat rolul în serios. Echipa de comunicare a liderului PSD a postat recent un mesaj de condoleanţe în memoria marelui actor Marin Moraru, dar şi un text prin care şeful PSD a acuzat tentative de manipulare a opiniei publice prin intermediul mass-media. “Săptămâna acesta România a fost ținta a două tentative de manipulare a opinei publice internaționale: știrea celor de la SkyNews și cea despre relocarea armamentului nuclear. Se caută pretexe pentru a pune România în situații dificile. E o chestiune de siguranță națională”, a transmis Dragnea pe facebook. Strategia din mediul online a fost sabotată, însă, chiar din interiorul partidului. Coincidenţă sau nu, chiar când Dragnea s-a decis să “cucerească” generaţia Facebook, Victor Ponta a stârnit furia românilor din mediul virtual cu declaraţia potrivit căreia românii din diaspora s-au aşezat de mai multe ori la coadă la alegerile din 2014 ca să se vadă la televizor. “Pentru cei care au fost blocaţi pe pagina lui Victor Ponta: E liber la pagina lui Liviu Dragnea!”, a reacţionat un român indignat de cuvintele fostului premier. Astfel, mulţi dintre alegători şi-au vărsat năduful prin insulte postate pe pagina lui Dragnea. CASETĂ SUS:
Topul politicienilor români după numărul de like-uri
Peste 25.000 de like-uri avea ieri pagina de facebook a lui Liviu Dragnea. Mai vechi pe reţeaua de socializare, fostul premier Victor Ponta îl surclasează pe actualul lider al PSD, pagina sa având peste 800.000 de like-uri din partea românilor. În tabăra social-democraţilor, primarul al Capitalei, Gabriela Firea, are şi ea peste 430.000 de like-uri. Prin comparaţie, Klaus Iohannis este politicianul român cel mai popular pe reţelele sociale, pagina preşedintelui României adunând peste 1,7 milioane de like-uri, în vreme ce premierul Dacian Cioloş adună puţin peste 120.000 de like-uri. În rândul liberalilor, Alina Gorghiu ţine şi ea pasul cu generaţia Facebook, pagina copreşedintelui PNL adunând puţin peste 112.000 de fani. Fostul preşedinte Traian Băsescu s-a obişnuit să comunice şi el prin intermediul facebook, liderul PMP având în prezent aproape 400.000 de fani.
S-a împăcat cu americanii!
Un episod tragi-comic care descrie perfect relaţia lui Liviu Dragnea cu reţelele de socializare s-a petrecut în noiembrie 2014, imediat după ce Victor Ponta a pierdut dramatic alegerile prezidenţiale. Reuniţi într-o şedinţă de analiză, capii PSD au ajuns la concluzia că Iohannis n-ar fi devenit preşedinte fără influenţa Facebook. “Dragnea ne-a spus la CEx că americanii sunt de vină că ne-au creat problema cu Facebook-ul. Asta spunea Dragnea, că forțele străine nu au vrut să câștige PSD”, dezvăluia Marian Vanghelie după excluderea din partid.
25.000 de like-uri a adunat până ieri pagina de facebook a liderului PSD Liviu Dragnea