Jurnalul.ro Auto Efectele scandalului VW în 2016

Efectele scandalului VW în 2016

de Cătălin F. Vărzaru    |   
Cel mai important efect al scandalului VW în 2016 va fi faptul că unii dintre marii producători din industrie au decis să dea publicității cifrele reale despre produsele lor. În contextul scandalului, Opel a anunțat că va începe să publice valorile consumului de carburant în ciclul WLTP - Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – adică sistemul de testarea a emisiilor și consum armonizat la nivel mondial pentru automobile.

„Opel face voluntar următorul pas spre respectarea viitoarelor norme de emisii, atât pentru CO2, cât și pentru NOx. Începând cu trimestrul al doilea din 2016 vor fi publicate și valorile consumului de carburant înregistrate în ciclul WLTP”, a anunțat cel mai vechi producător auto german, deținut în prezent de americanii de la GM.

„Pentru mine este evident că discuția despre autovehiculele diesel este un punct de cotitură. Lumea nu mai este cea de dinainte. Nu putem ignora acest lucru și stă în puterea industriei auto să schimbe percepția despre noua realitate”, a declarat directorul general al Opel, Karl- Thomas Neumann, într-un comunicat de presă.

Anunțul vine în contextul în care Parlamentul European a votat înființarea unei Comisii de anchetă, care are la dispoziție un an pentru a elabora un raport care să arate adevărata față a manipularilor puse la cale de VW și ale celorlalte companii. Cei 45 de parlamentari europeni vor putea audia reprezentanți ai Comisiei Europene, ai statelor membre și ai companiilor și asociațiilor din industria auto. La nivelul grupului VW, prima măsură va fi renunțarea la sloganul Das Auto, considerat, în actualul context, ca având o mare doză de aroganță.
 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri