Jurnalul.ro Auto Efectul VW la Renault

Efectul VW la Renault

Renault a anunţat că are un plan de reducere a emisei de noxe și a declanșat o campanie de chemare în service a 15.000 de vehicule aflate încă la dealeri, înainte de a le pune în vânzare. Anunţul constructorului francez, care coincide cu ziua în care grupul şi-a făcut bilanţul pe 2015, vine în urma scandalul declanşat săptămâna trecută care a dus la o cădere cu 20% a acţiunilor Renault la bursă.

Prăbuşirea a avut loc după ce o comisie tehnică independentă a inves­tigat, la cererea Ministerului francez al Mediului, dacă Renault a montat pe motoa­rele sale diesel softuri care să păcălească emisia de noxe, aşa cum a făcut VW. Investi­gatorii au făcut percheziţii la sediile grupului şi au ridicat diverse calculatoare.

Primele concluzii au fost că nu a fost utilizat un program de înşelare a clienţilor, aşa cum au făcut germanii, dar că, potrivit ministrului francez al Mediului, unele modele Renault testate de autorităţi emit în condiţii reale mai multe noxe decât în cadrul testelor de laborator.

„Renault nu a trişat. În condiţii de teste respectăm normele de emisii”, a precizat directorul de vânzări şi marketing al grupului, Thierry Koskas. Cert este că Reanult foloseşte pentru a îndeplini norma Euro6 sisteme de eliminare şi control al noxelor mai ieftin decât cel al rivalilor de la Peugeot-Citroën, fapt care a dus la rezultate eronate în cadrul testelor.

O serie de directori Renault au fost audiaţi în cadrul unei comisii guvernamentale şi nu este exclus ca scandalul să nu fie aşa de uşor de aplanat cum cred oficialii Renault. Pentru a revigora acţiunile grupului, francezii au anunţat că la nivel mondial au vândut 2,8 milioane în 2015, din care 1,61 în Europa, cu o creştere de 3% faţă de 2014.

Subiecte în articol: Renault vw Volkswagen masini autoturisme
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri