Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Electrica a înregistrat o creștere a profitului net cu 230%

Electrica a înregistrat o creștere a profitului net cu 230%

Grupul Electrica a înregistrat, în primele nouă luni din 2018, un profit net consolidat de 315 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 220 milioane lei față de perioada comparativă a anului 2017 (T3 2017) și o realizare de 124% din profitul net consolidat bugetat pentru anul 2018. Creșterea din T3 2018 se datorează, în principal, rezultatelor înregistrate pe segmentul de furnizare, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie.

Veniturile operaționale totale ale Grupului Electrica în T3 2018 s-au ridicat la valoarea de 4.126 milioane lei, înregistrând doar o ușoară scădere, cu 1% față de T3 2017 (cu 43 milioane lei).

 

Cheltuielile consolidate pentru achiziția energiei electrice au scăzut cu 16%, la 1.856 milioane lei în T3 2018, în principal pe fondul unei volatilități mai reduse a prețurilor energiei electrice în T3 2018 față de T3 2017 și a crizei de pe piața energiei electrice din T1 2017, manifestată prin prețuri record și fluctuații semnificative de preț.

 

Marja din energie s-a îmbunătățit semnificativ, pe fondul unor evoluții de piață mai favorabile în T3 2018 față de T3 2017, a îmbunătățirii strategiilor de achiziție și vânzare a energiei electrice și revizuirii politicilor de risc, cu scopul de a asigura echilibrul adecvat între profitabilitate și cotă de piață. Pierderile înregistrate anul trecut pe piața reglementată au fost parțial compensate în anul curent, contribuind la creșterea marjei pentru segmentul reglementat.

 

Pe fondul acestor evoluții, EBITDA a crescut cu 297 milioane RON sau 73% an/an, iar Profitul operațional (EBIT) al Grupului a crescut cu 268 milioane RON sau 232% an/an. De asemenea, au fost continuate măsurile de optimizare a activităților Grupului, începute în anul 2017, orientate către eficiență operațională și rezultate.

În T3 2018, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 13,2 TWh energie electrică (în scădere cu 1,1% față de T3 2017) către un număr de aproximativ 3,7 milioane de utilizatori.

Valoarea investițiilor puse în funcțiune în T3 2018 este cu peste 6% mai mare față de  T3 2017, sprijinite prin reproiectarea proceselor de investiții și prin reorganizarea activităților de mentenanță, cu alocarea unor resurse mai mari de personal propriu pentru activitatea de investiții.

Electrica Furnizare are o cotă de piață de 17,04%. Este lider pe piața reglementată, cu o cotă de 44,37%, iar pe piața concurențială Electrica Furnizare are o cotă de 8,85% (date conform ultimului raport ANRE din august 2018).

 

 

Rezultate

T3 2018

T3 2017

Δ (milioane lei)

Financiare*)

(milioane lei)

(milioane lei)

Venituri operaţionale

4.126

4.170

-43

Cheltuieli operaţionale

3.742

4.054

-312

EBITDA

706

408

297

Profit operațional

384

116

268

Profit net

315

95

220

*) indicatori extrași din situațiile financiare interimare consolidate simplificate neauditate ale Grupului Electrica la 30 septembrie 2018

 

Corina Popescu, Director General Electrica S.A.: „Rezultatele financiare înregistrate de Grupul Electrica în primele nouă luni ale acestui an sunt cu adevărat remarcabile: o creștere a profitului net cu 230% față de aceeași perioadă a anului trecut și a EBITDA cu 73%. În aceste nouă luni nu doar că ne-am atins, dar am și depășit deja, cu 24 de procente, rezultatele bugetate pentru tot acest an 2018.

Pe segmentul de furnizare s-a reușit identificarea unui echilibru între profitabilitate și cotă de piață. Anul acesta s-a putut remarca o oarecare stabilizare a prețurilor de achiziție a energiei, după ce anul trecut am resimțit din plin dezechilibrele majore din piața de energie, însă în ultima perioadă remarcăm o nouă tendință de creștere semnificativă. În continuare sunt elemente care indică necesitatea îmbunătățirii legislației și a corectării unor comportamente din piață.

Pe zona de distribuție, anul acesta continuăm programul foarte ambițios de investiții în rețele, dar și eforturile de optimizare și eficientizare a activității, prioritatea noastră fiind îmbunătățirea serviciilor de care beneficiază cei 3,7 milioane de clienți, precum și asigurarea unor rezultate financiare sustenabile pentru acționarii noștri.”

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri