Jurnalul.ro Ştiri Educatie Evaluarea Naţională, pusă în pericol de minister

Evaluarea Naţională, pusă în pericol de minister

de Theodora Şutiu    |   

Înscrierea la Evaluarea Naţională este în continuare dată peste cap chiar din prima zi în care elevii trebuie să completeze în şcoală formularul care le permite participarea la examenul finalului de gimnaziu. Mai mult, nici broşurile care conţin numărul de locuri de la licee, pe profile, nu au fost încă tipărite de Ministerul Educaţiei, în condiţiile în care acestea ar fi trebuit să ajungă deja în unităţile de învăţământ încă de vineri.

Toate aceste probleme au apărut din cauza faptului că MEN a trimis, fără să ofere explicaţii, cifrele de şcolarizare pentru anul 2019-2020 cu întârziere. În acest context, părinţii şi profesorii cer demisia ministrului Ecaterina Andronescu în regim de urgenţă: „Ceea ce s-a întâmplat în ultimele luni este doar un haos uriaș, un semn de lipsă totală de cunoaștere a situației concrete din sistem și de profesionalism la nivel de politici publice”, acuză grupul civic „Părinţii cer Schimbarea”, autorii unei petiţii lansate în mediul online vineri, care la ora transmiterii acestei ştiri, fusese semnată de peste 10.000 de persoane.

Haos în şcolile din ţară

Părinţii nu sunt însă singurii revoltaţi de haosul creat de modificarea pe ultima sută de metri a cifrelor de şcolarizare prin controversatul ordin de ministru 4.057. Profesorii a două licee din Câmpulung şi Dej anunţă proteste: „În ultimii ani, instituţiei i s-au redus an de an numărul claselor de liceu, neţinȃndu-se cont de opţiunile elevilor şi de rezultatele obţinute de aceştia la olimpiadele disciplinelor din aria curriculară tehnologii, premii şi menţiuni la faza judeţeană şi naţională”, spun profesorii din Dej într-un comunicat de presă. „Ilegalitatea este determinată de faptul că cifrele de școlarizare au fost aprobate de Guvern în baza planurilor de școlarizare elaborate de fiecare inspectorat școlar județean, în data de 24 aprilie 2019, ele neputând fi modificate retroactiv, prin încălcarea legii”, susţin dascălii din Câmpulung.

Un exemplu elocvent este situaţia din judeţul Galaţi. Dintre cele 132 de clase de liceu pe care le-a propus la inspectorat, MEN a aprobat doar 106, cu 26 de clase mai puţine, ceea ce înseamnă 728 de locuri mutate la şcolile profesionale. Reducerea reprezintă cu 20 la sută locuri mai puţine la liceu anul acesta, faţă de anul trecut.

30.000 de locuri de la liceele teoretice a fost mutate la şcolile profesionale pentru anul școlar 2019-2020, la nivel naţional.

„Este o situație specifică sistemului de învățământ, exact cum s-a creat în ultimii 30 de ani: decizii luate în ultima secundă. Și anul acesta am avut situația neplăcută cu cifrele de școlarizare care au apărut cu o întârziere incredibilă”

- Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Părinţilor

 

Subiecte în articol: evaluare nationala
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri