Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Festivalurile: 1 milion de spectatori în faţa scenelor

Festivalurile: 1 milion de spectatori în faţa scenelor

de Valentin Gros    |   

Piața festivalurilor din România se află în plină expansiune, încasările provenind atât din biletele vândute, cât şi din mâncare, băuturi, transport, servicii turistice, produse promoționale, afaceri conexe.

 

Anul acesta va fi unul record, numărul participanţilor ridicându-se la 1 milion de persoane, în timp ce vânzările vor atinge 600 milioane de lei, după cum estimează o analiză efectuată de compania de consultanţă Frames.

240.000 de spectatori la Neversea, peste 200.000 la Electric Castle, 60.000 la Bon Jovi. Sunt doar câteva cifre care însă vin să contureze dimensiunea unui business care a explodat în ultimii ani.

De la Metallica la Enescu

Peisajul acestui segment de entertainment este completat de The Cure, Untold, AfterHills, George Enescu, concertul Metallica și alte zeci de astfel de evenimente, în toată țara.

Afacerile din sector au totalizat, anul trecut, 472,6 milioane de lei, cu peste 80 de milioane de lei peste rezultatele din 2017.

Comparativ cu anii anteriori, cifrele sunt din ce în ce mai mari.

În 2010, cele 366 de companii de profil, ce includ organizarea si logistica necesară, raportau afaceri de 77,9 milioane de lei. Numărul firmelor a crescut, de asemenea, ajungând la 1.196 de firme în 2017 și la 1.238 în 2018.

Profiturile explodează

Firmele din domeniu angajau, anul trecut, 924 salariaţi, față de 885 în 2017. “Numărul mic de angajați se explică prin faptul că multe dintre evenimente se bazează pe voluntari și pe externalizarea unor servicii către alte companii”, arată analiza citată.

Profitul la nivelul pieței a urcat de la 5,8 milioane de lei în 2010, la 62,2 milioane de lei în 2017, respectiv 87,9 milioane de lei în 2018.

Media profitului net al industriei a crescut de la 19.358 lei în 2010 la 71.069 lei în 2018, iar media capitalului total a atins nivelul de 91.708 lei.

Topul firmelor organizatoare

Untold SRL continuă să fie principalul jucător, cu afaceri de 68,3 milioane de lei în 2018, în creștere cu peste 9 milioane de lei față de anul precedent.  Organizatorul festivalului din Cluj-Napoca a încheiat anul trecut cu un profit de 7 milioane de lei, aproape dublu față de cel din anul 2017. Pe locul secund în topul companiilor din piața de entertainment s-a clasat Global Records SRL din Constanța, cu afaceri de 45,8 milioane de lei anul trecut, în creștere cu 13 milioane de lei față de 2017, și cu un profit de 3,7 milioane de lei. Top 3 este completat de o altă firmă clujeană, Festival Tickets Management SRL, cu afaceri de 26,9 milioane de lei și un profit de 2,3 milioane de lei în 2018.

 

Subiecte în articol: festivaluri spectatori
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri