Jurnalul.ro Ştiri Justitie Fostul primar al Brașovului, trimis în judecată pentru șantaj în formă continuă

Fostul primar al Brașovului, trimis în judecată pentru șantaj în formă continuă

Fostul primar al Brașovului, George Scripcaru, a fost trimis în judecată, joi, de către procurorii DNA pentru șantaj în formă continuă, într-un dosar în care se află sub control judiciar din luna octombrie.

George Scripcaru este acuzat că l-ar fi amenințat pe unul dintre angajații firmei care difuza spoturi electorale în autobuzele Regiei de transport Brașov că societatea va avea de suferit dacă nu oprește difuzarea de spoturi publicitare pentru alți candidați la alegerile locale din septembrie.

De asemenea, a mai fost trimis în judecată și directorul general al Regiei Autonome de Transporturi Brașov, George Mihai Cornea, pentru șantaj în forma complicității, în formă continuă.

Dosarul a fost trimis la Tribunalul Covasna.

George Scripcaru a fost primar al orașului Brașov timp de 16 ani, până la alegerile locale din acest an. 

Acuzațiile DNA

„În calitate de primar al municipiului Brașov înscris în cursa electorală pentru obținerea unui nou mandat, George Scripcaru l-ar fi amenințat, la data de 12 august 2020, pe unul din angajații societății comerciale care difuza spoturi electorale în interiorul autobuzelor aparținând Regiei Autonome de Transporturi Brașov (R.A.T.B.V.) S.A., că firma va avea de suferit dacă nu oprea imediat difuzarea acelor reclame. Firma respectivă semnase un contract de locațiune cu R.A.T.B.V. S.A. pentru spațiul din interiorul autobuzelor și, în perioada respectivă, începuse să difuzeze spoturi de promovare electorală a candidaților la Primăria Brașovului din partea partidelor cu care societatea încheiase anterior contracte de promovare. În perioada 6-12 august 2020, același inculpat, prin intermediul lui Cornea George Mihai, director general al RATBV S.A., ar fi făcut presiuni asupra unei persoane din firma respectivă pentru a o constrânge să oprească difuzarea spoturilor electorale care priveau doar o anumită formațiune electorală și să promoveze gratuit, prin intermediul ecranelor LCD deținute de firmă, „realizările” primarului din cursul actualului mandat, mascate sub forma unor știri pozitive.”

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri