Decizia vine după un an greu pentru Cruise, notează The Guardian.
În 2023, un accident grav în San Francisco a zguduit încrederea în companie - unul dintre vehiculele autonome a târât un pieton pe o distanță de 6 metri, provocându-i răni grave. Mai grav, Cruise a ascuns detalii esențiale ale accidentului de la autorități și a prezentat un raport fals către Administrația Națională pentru Siguranța Traficului, fapt care a dus la o amendă penală de 500.000 de dolari.
Mary Barra, directorul general al GM, care anul trecut prezisese venituri de 50 de miliarde de dolari pentru Cruise până în 2030, și-a schimbat radical poziția: „Costul de operare al unei flote de robotaxi este prea mare și nu reprezintă activitatea noastră de bază", a declarat ea în fața analiștilor.
Kyle Vogt, fondatorul Cruise, și-a exprimat frustarea pe platforma X: „În cazul în care nu a fost clar înainte, acum este clar: GM sunt o adunătură de proști."
În cursa pentru taxiurile autonome mai rămân câțiva jucători importanți: Waymo (parte din Alphabet/Google), care operează deja servicii plătite în SUA și se extinde în Miami și Los Angeles, Tesla lui Elon Musk, și Zoox al Amazon. Companiile chineze Baidu (cu Apollo) și WeRide testează și ele vehicule autonome pe teritoriul american.
Philip Koopman, expert în siguranța vehiculelor autonome la Universitatea Carnegie Mellon, trage un semnal de alarmă: „Costul unui accident grav, mai ales când neglijezi siguranța, poate însemna falimentul întregii companii”.
(sursa: Mediafax)