Analiștii din industria auto cred că marile companii străine din China nu mai au mult timp pentru a lua o serie de decizii importante. Companiile ar trebuie să își dubleze parteneriatele locale pentru a supraviețui, arată experții.
Producătorul american de automobile General Motors, Volkswagen din Germania și Nissan din Japonia s-au confruntat fiecare cu o scădere a veniturilor din China între 2019 și 2023, conform calculelor CNBC.
„Producătorii de automobile occidentali se trezesc că nu pot să stea aici și să-și privească pozițiile de pe piață pur și simplu erodândându-se tot mai mult”, a explicat David Norman, un avocat în fuziuni și achiziții din Hong Kong.
Producătorii de automobile pe bază de combustibili au încercat să se mențină pe cea mai mare piață auto din lume, care s-a transformat rapid într-una în care vehiculele cu energie nouă reprezintă acum mai mult de jumătate din vânzările de mașini.
Dacă mărcile străine „nu pot lansa în curând vehicule competitive cu energie curată pe piața chineză, singura speranță pentru salvarea oricărei cote de piață este probabil printr-un parteneriat cu un jucător autohton. Dar este prea puțin prea târziu? Poate pentru o serie de mărci străine”, a declarat Tu Le, fondatorul și directorul general al Sino Auto Insights.
În plus, companiile străine se luptă cu dezvoltarea rapidă a companiilor chineze din domeniul auto. Acestea au crescut foarte mult producția și au început să se extindă în lume.
(sursa: Mediafax)