În campania din 2008, fostul primar Sorin Oprescu le promitea bucureştenilor că va construi o autostradă suspendată care va traversa Capitala de la nord la sud. Gogoaşa electorală a fost înghiţită de alegători, iar Oprescu a devenit atunci primarul general al Bucureştiului. De visul autostrăzii ca-n filme s-a ales praful după arestarea edilului, însă şi anul acesta există candidaţi care promit marea cu sarea. Unii au planuri mai modeste, alţii încă mai visează cu ochii deschişi. Vor să transforme Capitala în „oraşul viselor”.
Oprescu şi-a urmat visul până în ultima clipă. Traseul autostrăzii suspendate a fost chiar aprobat în 2013 în Consiliul General. Anul trecut, înainte să fie arestat, Oprescu anunţa cu surle şi trâmbiţe că a găsit şi investitor pentru a-i îndeplini visul. „Am găsit investitorul pentru autostrada suspendată, nişte sud-coreeni. Returnarea banilor va veni din mentenanţă. Urmează ca în momentul în care se va circula pe ea, bucureştenii să plătească o taxă de vreo 20 de euro pe an, după primele socoteli”, se lăuda edilul. Visul autostrăzilor din filmele americane s-a spulberat odată cu acuzaţiile de luare de mită, însă „chirurgul” şi-a găsit urmaşii după opt ani.
Lansat în ultima clipă, liberalul Cătălin Predoiu n-a mai avut timp pentru un program electoral, aşa că a trecut direct la metafore. „Voi aduce bani la primărie, nu voi jumuli primăria. Vreau să transform Bucureştiul într-un oraş al viitorului care să fie vizitat cu plăcere. Am experienţă în afaceri, ştiu să transform oraşul într-unul al viselor”, a anunţat „premierul din umbră”, fără să precizeze dacă va aduce banii de acasă.
De turiştii care vor vizita „oraşul viselor” se va ocupa şi candidatul PSD. Senatoarea Gabriela Firea promite că va rezolva lucrările de infrastructură de la metrou, inclusiv cele de la magistrala Drumul Taberei, după surparea terenului în zona Eroilor. „O linie de metrou care să lege oraşul de Aeroportul Otopeni este o necesitate vitală pentru o capitală europeană”, susţine Firea. Doar că Primăria Generală nu se ocupă de Metrorex, metroul fiind în subordinea Ministerului Transporturilor, deci a Guvernului. „Poate metroul între Bucureşti şi Voluntari, că metroul nu e la Primăria Capitalei”, a ironizat-o fostul edil Marian Vanghelie. Candidat şi el la Sectorul 5, Vanghelie a mai scos una: dacă va câştiga un nou mandat se va ocupa de educaţie la timpul prezent.
„Am început cu învăţământul şi voi con tinua cu învăţământul pentru că e o prioritate pentru România”. Trimis în judecată sub control judiciar, fostul edil promite că va construi un cartier pe o suprafaţă de 100 de hectare în Sectorul 5 - „proiectul cel mai frumos pe care-l voi face”.
Candidat la Sectorul 1, liberalul Alexandru Nazare sfidează logica. „Practic, sloganul meu este «Fără blocuri între case» şi mai mult decât atât, «Fără blocuri între blocuri» pentru că mai nou se construiesc şi blocuri între blocuri”, afirma deputatul într-un interviu online. Cum va rezolva practic problema haosului urbanistic rămâne însă un mister. La fel de misterios este şi candidatul antisistem Nicuşor Dan. Liderul USB le promite bucureştenilor că „salvează Bucureştiul de politicieni”, iar mesajele electorale sunt dintre cele mai populiste: „decât să stai tu blocat în trafic, mai bine să stea ei la răcoare” sau „decât să schimbăm bordurile, mai bine schimbăm administraţia”.
Alt candidat, fostul edil al Sectorului 1, George Pădure, le promite bucureştenilor „un pic mai bine pentru dumneavoastră”, fără a defini totuşi iluzia „unui pic de bine”. La Sectorul 6, senatorul PSD Gabriel Mutu promite şi el „taxă zero la gunoi” pentru a rezolva problema curăţeniei, în timp ce la Sectorul 3, edilul Robert Negoiţă promite facturi cu 40% mai mici la întreţinere prin reabilitarea termică a blocurilor. Aceleaşi blocuri rămase dintre cele pe care în 2012 promitea că le va reabilita gratuit. Tot atunci, Negoiţă a mai promis 4.000 de locuinţe pentru tineri şi un spital ultramodern cu aparatură de ultimă oră, obiective date însă uitării. Între timp, în intersecţia de la Dristor, edilul a transformat sediul unei şcoli în Primărie. Dacă la Bucureşti s-au promis autostrăzi suspendate, la Constanţa se vorbeşte de „o lume subterană”.
Candidatul ALDE, senatorul Gigi Chiru, le-a promis constănţenilor că va rezolva problema traficului rutier prin construirea unui oraş-subteran care va include megaparcări, spaţii comerciale şi lifturi pe toată distanţa bulevardelor importante ale oraşului. Senatorul susţine că are şi un plan pentru a reda strălucirea de odinioară a Cazinoului de la malul mării, însă spune că va dezvălui secretul doar dacă va câştiga alegerile.
În 2012, fostul edil al Ploieștiului, Iulian Bădescu, le-a promis ploieștenilor că le va acorda o pensie municipală în valoare de 200 lei/persoană.