Companiile de social media, inclusiv Google și Facebook, au fost îndemnate de UE să înceapă "imediat" să eticheteze conținutul și imaginile generate de inteligența artificială, ca parte a unui pachet de măsuri de combatere a știrilor false și a dezinformării din partea Rusiei, notează The Guardian.
În același timp, UE a avertizat Twitter că riscă sancțiuni "rapide" dacă nu se conformează noilor legi privind conținutul digital care intră în vigoare în tot blocul comunitar la 25 august.
Compania lui Elon Musk a renunțat la un cod voluntar de bune practici conceput de Uniunea Europeană în urmă cu două săptămâni și ar putea fi amendată cu până la 6% din venituri sau ar putea fi interzisă în întreaga UE dacă nu operează sub egida Legii privind serviciile digitale.
Ca parte a efortului mai amplu de combatere a dezinformării rusești, UE a cerut, de asemenea, Facebook și altor companii să aloce mai multe resurse pentru verificarea faptelor în conținutul în limbile minoritare și în Europa de Est, unde campaniile de dezinformare rusești sunt considerate o amenințare.
"Aceasta nu este o afacere ca de obicei; ceea ce doresc rușii este să submineze sprijinul opiniei publice pentru susținerea Ucrainei", a declarat Věra Jourová, un vicepreședinte al Comisiei Europene, anunțând noul pachet.
UE este considerată pe scară largă drept lider în reglementarea companiilor din domeniul tehnologiei și elaborează legi separate privind inteligența artificială, codul de practică - convenit de 44 de companii, inclusiv TikTok și YouTube - fiind văzut ca fiind calea de pregătire pentru noul regim de reglementare.
Decizia Twitter de a renunța la codul voluntar de bune practici conceput de Uniunea Europeană a fost văzută ca o mișcare ostilă, Jourová descriind-o luni drept "o greșeală".
UE cere companiilor să eticheteze conținutul IA într-un mod semnificativ, care să fie înregistrat de utilizatori în timp ce aceștia navighează și sunt distrași de alte lucruri. UE dorește ca un utilizator să poată "vedea clar" că un anumit conținut nu este produs de persoane reale și să fie etichetat cu cuvinte precum "acesta este robotul care vorbește".
(sursa: Mediafax)