Legile Educaţiei sunt în dezbatere publică din 27 februarie. Acestea erau programate pentru a fi dezbătute în şedinţa din 23 martie a Guvernului, dar discuțiile au fost amânate deoarece Ligia Deca, ministrul Educaţiei, a lipsit, fiind bolnavă de COVID-19.
Anterior, ministrul Deca a susţinut că Legea Învăţământului Preuniversitar se bazează pe trei pioni importanţi: „creşterea calităţii în educaţie şi reducerea anlfabetismului funcţional, creşterea incluziunii, echităţii şi reducerea abandonului şcolar şi un al trelea care este reprezentat de integrarea tuturor lecţiilor pe care le-am învăţat împreună, în perioada pandemiei şi a altor situaţii de criză pe care ţara noastră le-a traversat în ultimii ani”.
Ministrul Educației a prezentat și avantajele proiectului Legii Învăţământului Superior
„Ne dorim în primul rând comunităţi universitare bine ancorate în comunitatea internaţională, inclusiv prin mobilităţi susţinute financiar şi prin proiecte de colaborare în zona academică şi în zona cercetării. În condiţiile în care aproape unul din doi studenţi abandonează studiile universitare mai ales în prima parte a programelor propunem măsuri adecvate pentru a combate acest fenomen şi a orienta mai bine tinerii pe parcursul lor academic. Consolidăm învăţământul centrat pe student, inclusiv participarea tinerilor în procesele decizionale, definim mai bine noţiunea de integritate şi etică universitară”, a mai spus ministrul Educaţiei.
Ședința de Guvern va avea loc miercuri, pe 29 martie.
(sursa: Mediafax)