Jurnalul.ro Auto Iată de ce nu ar trebui să conduceți niciodată cu rezervorul aproape gol

Iată de ce nu ar trebui să conduceți niciodată cu rezervorul aproape gol

Sunteți unul din acei șoferi căruia îi place să își riște norocul atunci cand vine vorba de nivelul de combustibil precizat de indicatorul din bord al mașinii? Nu sunteți singurul!

Un studiu realizat pentru o firmă de asigurări din Marea Britanie a arătat că un sfert dintre șoferi sunt de părere că pot să circule liniștiți încă 40 de mile (64 de km), după ce lumina roșie din bord s-a aprins. În plus, s-a descoperit că 827.000 de persoane chiar au rămas în pană din cauza acestui obicei.

Potrivit dailymail.co.uk, nu mai puțin de două milioane de șoferi au admis că circulă cu rezervorul aproape gol în mod constant, în speranța că vor găsi combustibil mai ieftin.

Evident, majoritatea sunt bărbați. Femeile sunt mai precaute și evită situațiile de acest gen, temându-se de incidente de orice fel la volan.

În plus, s-a demonstrat că a rămâne fără combustibil este o problemă mult mai serioasă decât ați crede la o primă vedere pentru că vă puneți în pericol, vă deteriorați mașina și riscați să cheltuiți sume mari de bani în mod inutil.

Primul lucru pe care trebuie să îl știți este că indicatorul nivelului de combustibil din bordul mașinii nu este un instrument precis. Chiar și în cazul celor mai moderne și scumpe mașini, tehnologia este relativ același: cantitatea de benzină/motorină din rezervor este măsurată cu ajutorul unui element plutitor.

Și pentru a spori nesiguranța, distanța pe care un automobil poate parcurge de la aprinderea luminii variază într-un mod dramatic, de la un model la altul.

„Condusul pe roșu” are un efect negativ mai ales asupra mașinilor cu motor diesel, pentru că pompele, injectoarele cilindrii, pompele și injectoarele se deteriorează în timp dacă nu sunt înconjurate de combustibil, explică mecanicii auto.

Încercați să conduceți cât mai eficient și economic posibil. Mențineți o viteză constantă, încadrându-vă în limitele legale și evitați să apăsați brusc pe frână sau accelerație. Urmăriți turometrul și încercați să menține motorul la 2000-3000 rotații pe minut.
 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri