Constructorul auto francez Renault Group a anunţat marţi că în 2017 vânzările sale pe piaţa din Franţa au crescut cu 3,4% până la 673.869 de unităţi, cel mai ridicat nivel din ultimii şase ani, graţie unei creşteri de 6,5% a vânzărilor Dacia, informează un comunicat de presă.
Cu 119.357 de autoturisme şi utilitare înmatriculate, marca Dacia a stabilit un nou record istoric de vânzări în Franţa. Pe segmentul autoturismelor, cu 117.865 de unităţi vândute, marca Dacia a câştigat 0,1 puncte ajungând la o cotă de piaţă de 5,6%, ceea ce i-a permis să îşi consolideze poziţia a cincea. Marca Dacia ocupă poziţia a treia pe piaţa autoturismelor vândute clienţilor persoane fizice.
Grupul auto francez precizează că modelul Sandero este vehiculul cel mai vândut clienţilor persoane fizice în Franţa şi ocupă locul opt în topul primelor zece autoturisme. Succesul Duster nu dezminte, cu o creştere a volumelor de vânzări în pofida lansării unei noi generaţii.
"2017 este un an excelent pentru Grupul Renault în Franţa cu Renault care a realizat cel mai bun an de după 2011 şi Dacia care a stabilit un nou record de vânzări. Graţie noilor noastre game complet reînnoit ne putem concentra în 2018 pe noile provocări" a declarat directorul comercial de la Groupe Renault, Philippe Buros.
În ceea ce priveşte marca Renault, grupul auto francez a înmatriculat 416.578 de autoturisme, creştere de 2,1% comparativ cu 2016, ceea ce reprezintă cea mai bună performanţă a sa de după 2011. Renault comercializează patru din cele mai bine 10 vehicule vândute în Franţa: Clio, care rămâne lider de vânzări pentru al optulea an consecutiv cu 117.500 de unităţi înmatriculate, alături de Captur, Mégane şi Scénic, care se clasează pe poziţiile 5, 9 şi respectiv 10.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES.