Jurnalul.ro Ştiri Locale Încă o SA a Primăriei Capitalei, pentru clădiri cu risc seismic

Încă o SA a Primăriei Capitalei, pentru clădiri cu risc seismic

de Cristian Anton    |   

Primăria Capitalei va mai înfiinţa o societatea comercială pe acţiuni, care va avea în grijă consolida­rea clădirilor cu risc seismic din Bucureşti. Edilii îşi motivează decizia prin faptul că la nivelul administra­ţiei erau mai multe instituţii al căror responsabilităţi în acest domeniu se suprapuneau. Municipalitatea pune la dispoziţia celor care vor să li se consolideze imobilele două blocuri de locuinţe.

 

Având în vedere că în peste 20 de ani s-au consolidat doar 79 de imobile, dintre care 20 cu surse de la bugetul local, restul din surse proprii ale proprietarilor, Municipalitatea a decis înfiinţarea unei entităţi noi, formată din specialişti în domeniu, care să ofere soluţii reale la această problemă. S-a decis astfel înfiinţarea unei societăţi comerciale pe acţiuni având ca obiect principal de activitate consolidarea clădirilor cu risc seismic. Activitatea acestei societăţi se va concentra exclusiv pe solu­ţionarea situaţiei clădirilor cu risc seismic ridicat la nivelul Municipiului Bucureşti, în acest sens, în şedinţă CGMB din data de 28 februarie 2017, obţinându-se deja acordul de principiu pentru înfiinţarea acestei structuri'', a declarat primarul general Gabriela Firea. Potrivit acesteia, la

 

preluarea mandatului actualei administraţii a PMB, de situ­aţia clădirilor cu risc seismic se ocupau mai multe instituţii, neexistând un organism care să se dedice exclusiv rezolvării acestei probleme.

Record: consolidarea unei clădiri a depăşit şi opt ani

Primăria Capitalei ex-plică şi de ce este atât de anevoios procesul de reabilitare a clădirilor cu risc seismic. „Personalul implicat în activitatea de consolidare a clădirilor cu risc seismic s-a confruntat cu numeroase dificultăţi: timpul lung de la identificarea şi expertizarea clădirii până la finalizarea consolidării şi predarea efec­tivă a clădirii către proprietar (în unele cazuri durata depă­şind 8 ani), complexitatea activităţilor care trebuie desfăşurate pentru realizarea acestor lucrări (discuţii cu proprietarii pentru a accepta relocarea temporară, lipsa documentaţiilor cadastrale, proprietari aflaţi în străină­tate), precum şi imposibili­tatea demarării lucrărilor în absenţa acordului majorităţii locatarilor etc. Considerăm că această activitate este deosebit de complexă şi necesită abor­dare multidisciplinară. De aceea, este necesară atragerea de specialişti cu înaltă califi­care din domenii diverse, ce nu poate fi realizată la nivelul de salarizare actual”, preci­zează PMB.

Primăria pune la dispoziţia bucureştenilor care doresc să-şi reconsolideze locuinţele două blocuri cu 128 de apartamente, în centrul Capitalei, în Piaţa Naţiunilor Unite

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri