AFM lansează astfelcea de-a doua sesiune de înscriere a solicitanților unități administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraș sau municipiu în cadrul Programului Iluminat Public.
Perioada de depunere a cererilor de finanțare în aplicația informatică, împreună cu documentația aferentă, începe vineri, 30 decembrie 2022, la ora 10.00 și se va încheia în 31 ianuarie 2023, la ora 23.59 sau la epuizarea bugetului.
Decizia de organizare a unei noi sesiuni de înscriere a fost luată având în vedere faptul că în prima etapă a programului fondurile alocate au fost solicitate integral, criza energetică și interesul manifestat de unitățile administrativ-teritoriale pentru accesarea proiectelor care vizează eficientizarea consumului de energie.
Conturile create și utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului privind creșterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public aferente sesiunii din anul 2021 și 2022 rămân valabile și pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului privind creșterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public, anunță AFM.
Suma alocată sesiunii de finanțare este de 500.000.000 lei.
Finanţarea se acordă în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale, după cum urmează: pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori - maximum 1.000.000 lei; pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori - maximum 2.000.000 lei; pentru oraşe - maximum 3.000.000 lei; pentru municipii de rang 0 - municipiul Bucureşti - maximum 50.000.000 lei; pentru municipii de rang I - maximum 6.000.000 lei și pentru municipii de rang II - maximum 5.000.000 lei.
Finanțarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiție și în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanți.