Olandezii de la ING au obţinut în România, în primul semestru al acestui an, un profit net record de 278 milioane lei, cu 79% mai mare faţă de cel de anul trecut. Câştigul se datorează în principal vânzării acţiunilor Visa, dar şi creşterii continue a creditării.
În prima jumătate a anului 2016, veniturile au crescut cu 39% faţă de primul semestru din 2015, ajungând la 675 milioane lei. Excluzând impactul vânzării de acţiuni Visa, venitul total a înregistrat o creştere de 13%, ajungând la 552 milioane lei. Costurile operaţionale s-au majorat până la 311 milioane lei, cu 13% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, preponderent în urma creşterii costurilor cu angajaţii, a costurilor de reglementare şi a investiţiilor în tehnologie şi marketing. Costurile de risc au crescut la 30 milioane lei, de la 22 milioane lei în prima jumătate a anului precedent, variaţia provenind din creşterea volumelor în activitatea de creditare. Rata creditelor neperformante a continuat să se îmbunătăţească, de la 5,5% în prima jumătate a lui 2015 la 3,9% în primele 6 luni ale acestui an. Reprezentanţii băncii susuţin că instituţia finnaciară se concentrăpe servicii bancare mai simple prin inovare.
"Pe parcursul primelor 6 luni din 2016, am câştigat aproximativ 71.000 clienţi activi noi şi creditarea a crescut cu aproape 30% “
Michal Szczurek, CEO ING România
Cota de piață în creditare a ING Bank România s-a extins până la 7,1% în primul semestru din 2016 de la 5,4%, în aceeași perioadă a anului trecut.