'În urma unei investigaţii declanşate în iunie 2013, Consiliul Concurenţei a constatat că cele două companii au fixat preţul de revânzare, contractul de exploatare filme încheiat între acestea conţinând o clauză expresă care prevedea că 'Preţul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord', precizează oficialii instituţiei de concurenţă.
Atât SC Intercomfilm Distribution SRL, cât şi SC Hollywood Multiplex Operations SRL au recunoscut faptele şi, ca urmare, au beneficiat de reducerea cuantumului amenzilor, în conformitate cu dispoziţiile legale. Astfel, compania Intercomfilm Distribution a fost sancţionată cu 7.675 lei, iar Hollywood Multiplex Operations - cu 99.896 lei.
'Conform prevederilor în domeniul concurenţei, o înţelegere între un furnizor şi un distribuitor pentru a stabili preţul la care urmează să-şi revândă produsele (resale price maintenance) reprezintă o practică anticoncurenţială. În urma unei înţelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectaţi direct, neputând beneficia de preţuri mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preţurile sub cele stabilite cu furnizorul', se mai arată în comunicat.