Planul BT prin acest pas strategic este atât implicarea directă într-un model de afaceri de nișă care face diferența pe piața auto, cât și întărirea poziției cu servicii de finanțare alternative.
„Țiriac Leasing activează pe piață de peste 20 de ani, timp în care a dezvoltat un portofoliu diversificat de produse de leasing, prezentând o specializare semnificativă și recunoscută în sectorul auto, care va genera un aport relevant pentru Grupul Financiar Banca Transilvania. La data acestei tranzacții, Țiriac Leasing are active de 213 milioane de euro, finanțând de-a lungul timpului peste 37.000 de clienţi”, se arată în comunicat.
Compania de leasing din Grupul Financiar Banca Transilvania, BT Leasing (BTL), este pe piață de peste 20 de ani, timp în care a susținut peste 10.000 de clienți și a încheiat peste 20.000 de contracte, iar în 2018 a fuzionat cu ERB Leasing. BTL are active de 1,366 milioane de lei. În 2021, o altă companie de profil a intrat în Grupul BT, Idea::Leasing.
Banca Transilvania a făcut prima achiziţie în 2015, prin preluarea Volksbank România, urmată în 2018 de Bancpost, ERB Retail Services și ERB Leasing, respectiv de Idea::Bank, Idea::Leasing şi Idea::Broker de Asigurare, în 2021.
Ion Ţiriac a vândut anul trecut turneul de la Madrid către IMG, în una dintre cele mai importante tranzacţii din tenis. Tranzacţia se va finaliza în prima jumătate din 2022, aşteptând încă aprobarea AFP / WTA şi a ale autorităţilor de reglementare.