Jurnalul.ro Cultură Carte Lansarea volumului „Explorator în muzeu”, la Grand Hotel Continental

Lansarea volumului „Explorator în muzeu”, la Grand Hotel Continental

de Magdalena Popa Buluc    |   

Muzeul Municipiului București invită publicul să participe la lansarea volumului "Explorator în muzeu", publicat de Editura Muzeului Municipiului București. Evenimentul de lansare va avea loc în ziua de vineri, 24 februarie 2023, ora 17.00, la Grand Hotel Continental (Calea Victoriei 56) – Sala Tonitza. Intrarea la eveniment este liberă.

La evenimentul de lansare vor lua cuvântul dr. Alexandra Zbuchea, specialist în domeniul marketingului cultural și coordonatorul volumului „Explorator în muzeu”, Raluca Iacob, manager și specialist în politici culturale, și dr. Adrian Majuru, Managerul Muzeului Municipiului București.

 

Volumul cuprinde studii realizate de specialiști din domeniul marketingului muzeal și cultural, dar și din domeniul sociologiei și al antropologiei. Lucrarea include o colecție de studii privind vizitatorii de muzeu, fiind o pledoarie pentru mai buna cunoaștere a publicului muzeelor, care să stea la baza dezvoltării ofertei acestora. Sunt incluse informații și instrumente utile pentru ca un muzeu să poată proiecta și derula studii privind proprii vizitatorii și participanții la programele publice.

 

Parcurgând acest volum, cititorii vor putea descoperi un manifest pentru studiul vizitatorilor muzeelor, importanța de a cunoaște vizitatorii muzeelor, cine sunt și de ce vizitează instituții de cultură, de ce este important să nu excludem copiii ca o categorie importantă de consumatori de cultură în formare, cum văd Bucureștenii muzeele, precum și o diagnoză muzeală a Strategiei Culturale a Municipiului București.

 

„De câteva decenii, muzeele sunt spații tot mai active, mai interdisciplinare și mai interactive. Muzeele care înoată în aceste ape dinamice ale schimbării au tot mai mare succes la public – atât în rândul vizitatorilor tradiționali de muzeu, cât și în rândul unor categorii noi de public. Aceste evoluții pozitive sunt legate de faptul că muzeele au început să adopte în mod profesionist, pe scară largă, o viziune de marketing legată de realizarea și promovarea fiecărei componente a activității lor (expoziția de bază, expoziții temporare, programe educative pentru copii, tururi ghidate etc.). Astfel se naște o relație specială între muzeu și publicul său, între muzeu și comunitatea pe care o deservește. Aceste evoluții pozitive sunt încurajatoare, dar creșterea audienței unui muzeu și dezvoltarea relațiilor cu aceasta reprezintă o provocare continuă. Publicul muzeelor este, la rândul său, în schimbare. Este tot mai dinamic și tot mai exigent. Prin urmare, și muzeul trebuie să se adapteze și să se reinventeze în permanență” - Dr. Alexandra Zbuchea, Dr. Loredana Ivan.

 

„Succesul unui muzeu se poate măsura în mai multe moduri. Cel mai important este evaluarea gradului în care el contribuie la dezvoltarea personală și culturală a publicului său, a comunităților cu care interacționează. Prin urmare, am decis să propunem un volum de studii dedicate vizitatorilor muzeelor” - Dr. Adrian Majuru.

 

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri