Jurnalul.ro Ştiri Social Licitaţia pentru metroul spre Otopeni, gata să înceapă

Licitaţia pentru metroul spre Otopeni, gata să înceapă

de Dan Radu    |   

Ministerul Transporturilor a anunțat, ieri, că va porni licitația pentru proiectul liniei de metrou care va lega Bucureștiul de Aeroportul "Henri Coandă" din Otopeni. Oficialii români din Ministerul Transporturilor au discutat detaliile proiectului alături de reprezentanţi ai Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei, în condiţiile în care Japonia finanţează acest proiect cu 330 de milioane de euro. Valoarea lucrărilor este estimată, în prezent, la peste cinci miliarde de lei.

Linia de metrou care va duce la aeroport, Magistrala 6, a trecut până acum prin mai multe etape ce țin de aprobările necesare până la începerea propriu-zisă a lucrărilor. Au fost întocmiți indicatorii tehnico-economici și Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov. De asemenea, pe 20 iulie a intrat în vigoare Hotărârea de Guvern nr. 496/2017 prin care s-a dat undă verde pentru declanşarea procedurilor de expropriere necesare proiectului. "Urmează continuarea proiectului printr-o serie de acţiuni specifice etapei de licitaţie pentru execuţia lucrărilor de structură", se arată într-un comunicat al Metrorex. Reprezentanţii Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei au purtat discuţii cu secretarii de stat din Ministerul Transporturilor, urmând să revină pe parcursul derulării proiecului. Investiţia japonezilor se face prin Acordul de Împrumut ROM P5 din martie 2010 încheiat între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA) în valoare de 41.870 de milioane de yeni japonezi (aproape 320 de milioane de euro). Împrumutul a fost acordat cu o dobândă anuală 1,7% şi cu perioada de rambursare începând cu anul 2017. Valoarea deja asigurată pentru finanţarea acordată acoperă în întregime serviciile de consultanţă şi supervizare a lucrărilor şi aproape 33% din valoarea aferentă lucrărilor de execuţie

Cum va arăta conexiunea cu aeroportul

Linia de metrou "Magistrala 6" va face legătura reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni. Planul este să se realizeze o joncţiune între serviciul de transport public urban şi serviciile de transport regional, naţional şi internaţional feroviar şi aerian, asigurând o legătură urbană rapidă de mare capacitate. Costul estimat al lucrărilor este de 5,29 miliarde de lei cu TVA inclus. Linia ar trebui să fie funcţională în patru ani de la începerea lucrărilor. Magistrala 6 va porni de la staţia de metrou 1 Mai şi va avea ca destinaţie Aeroportul "Henri Coandă". Lungimea magistralei va fi de 14,2 kilometri, având o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră. De asemenea, linia de metrou va asigura o legătură directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni.

Exproprieri în Otopeni şi Sectorul 1

Exproprierile necesare derulării proiectului vor fi realizate în Sectorul 1 din Capitală şi în oraşul Otopeni, Guvernul punând la dispoziţie 62,8 milioane de lei pentru acordarea de despăgubiri. Vor fi expropriate 42 de imobile cu o suprafaţă 39.160 de metri pătraţi. Magistrala 6 va avea următorul traseu: Calea Griviţei, calea ferată din zona Pajura, Bulevardul Poligrafiei, Piaţa Presei Libere şi şoseaua Bucureşti Ploieşti/DN1/E60. Staţiile magistralei vor fi următoarele, dacă se respectă planul actual: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.

O treime din costul noii magistrale de metrou va fi acoperit de împrumutul partenerilor japonezi. Din restul de finanţare necesară 75% va proveni din fonduri europene, iar 25% de la bugetul de stat

 "În momentul la care partenerii japonezi vor aviza documentaţia, noi putem să încărcăm în sistemul electronic al achiziţiilor publice şi după ce va fi validă de ANAP putem demara procedura lucrărilor de structură", Marin Aldea, director Metrorex

Traseul Magistralei 6 va fi exclusiv unul subteran. Capătul din Bucureşti va fi staţia existentă 1 Mai, cu peron comun cu Magistrala 4, care face legătura cu Gara de Nord – 1 Mai şi Parc Bazilescu. Se vor efectua lucrări şi la staţiile Laminorului şi Străuleşti

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri