Mai multe lucrări de reparații a liniilor de cale ferată se desfășoară pe 21 de șantiere pentru a crește viteza de circulație a trenurilor și a gradului de confort și siguranță feroviară, arată Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Programul se derulează prin cele 8 sucursale regionale de cale ferată.
Pe alte 13 șantiere vor fi demarate lucrări în semestrul al doilea, după finalizarea procedurilor de achiziţie de lucrări şi servicii feroviare în derulare.
"Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, în primul semestru al acestui an, au fost finalizate lucrările de reînnoire a infrastructurii pe 35 de km de cale ferată, din ţinta de 70 km de cale ferată, prevăzută în Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025, aprobată prin Hotărârea de Guvern 985/2020", arată societatea.
În ultimul deceniu au fost realizate lucrări pe numai 10,5 km de cale ferată anual.
"Este important de menţionat faptul că, în Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025, ţinta aferentă primului an este reînnoirea infrastructurii feroviare pe 70 km de cale ferată, urmând ca succesiv, prin creşterea alocaţiilor bugetare, să se realizeze lucrări de reînnoire a infrastructurii pe 650-700 km de cale ferată/an", se precizează în comunicat.
Lucrări complexe de infrastructură și suprastructură feroviară se realizează la Chitila - Săbăreni - Ciocăneşti, unde viteza de circulaţie a trenurilor de călători va creşte de la 50 km/h la 120 km/h şi Pârvu - Costeşti. Astfel, viteza de circulaţie a trenurilor de călători va creşte de la 30 km/h, la 100 km/h.
Alte reparații mai sunt la staţia Olteni, viteza de circulaţie a trenurilor de călători urmând să crează pe linia 2, de la 30 km/h la 120 km/h, şi pe linia 3 de la 70 km/h la 120 km/h; Vălişoara - Caransebeş, viteza de circulaţie a trenurilor de călători va creşte de la 70 km/h la 100 km/h şi Deda - Reghin, viteza de circulaţie a trenurilor de călători va creşte de la 50 km/h la 100 km/h.
Vor începe lucrări pe secțiunea CF Buzău - Buzău Sud- Cilibia - Făurei, unde viteza de circulaţie a trenurilor de călători va creşte de la 30 km/h la 120 km/h, pe o lungime de 38,6 km.