Jurnalul.ro Auto Lupta pe autonomia auto

Lupta pe autonomia auto

Maşinile electrice par că au cucerit viitorul în industria auto în lupta cu motoarele puternice şi poluante pe combustibili fosili, aşa că planurile marilor jucători se îndreaptă cu toate forţele spre maşinile autonome. Chiar dacă a avut parte de două accidente mortale cauzate de celebrul Autopilot, Tesla vrea să meargă, în contuinuare agresiv pe planurile privind maşinile care se conduc singure.

Elon Musk a declarat că Autopilotul este o variantă beta, care va fi îmbunătăţită. Promisiunea şefului de la Tesla face parte dintr-un nou masterplan. Directivele lui Musk includ autobuze de mici dimensiuni, dar şi camioane de marfă sau camionete. Camionul Tesla pentru transporturi grele se va numi Semi şi ar urma să fie prezentat anul viitor.

Tot în 2017, Tesla vrea să dezvăluie şi un autobuz cu un grad mare de autonomie care se va mişca în ritmul traficului. Autobuzele lui Musk a urma să fie fără culoar central, precum cele clasice, şi să dispună de scaune doar aproape de uşi, aşa numitele „high passenger-density urban transport”, concept probabil inspirat din călătoriile japoneze cu metroul.

Elon Musk crede că toate maşinile Tesla vor putea să fie 100% autonome şi că se vor putea conduce singure chiar şi în cazul în care ar apărea o problema la software, aşa cum s-a întâmplat până acum. Mercedes a anunţat şi el un autobuz de serie care va fi complet autonom, iar pasagerii vor avea parte de curse confortabile în care îşi vor putea încărca inclusiv telefoanele mobile.

Future Bus a fost încercat de compania germană în cadrul unor teste efectuate în Olanda între aeroportul Schipol şi oraşul Harleem. Experimentele au dovedit că, pe un parcurs de 20 de kilometri, autobuzele nu au avut nevoie de intervenţia şoferului. Mercedes-Benz Future Bus beneficiază de aportul CityPilot, o versiune adaptată pentru oraş a sistemului Highway Pilot pe care Mercedes-Benz îl foloseşte din anul 2014 pe camioane Actros.


 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri