Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Majoritatea companiilor din România cred că situația este critică. Revenirea din criză va dura până la 2 ani

Majoritatea companiilor din România cred că situația este critică. Revenirea din criză va dura până la 2 ani

Circa 55% dintre societățile care activează pe piața românească sunt de părere că situaţia generată de pandemia de COVID-19 este critică, iar 37% dintre acestea estimează că perioada de revenire din criza economică va oscila între 12 şi 24 de luni, arată un studiu realizat de compania de consultanță Valoria Business Solutions. 

Din cele 440 de companii care au participat la sondaj, 41% au apreciat că în România lucrurile vor evolua extrem de defavorabil în următoarele luni. 29% dintre acestea estimează că perioada de recuperare va fi de 9 - 12 luni, iar 37% apreciază un interval de 1 - 2 ani. 

"În contextul digitalizării accelerate de migrarea multor operaţiuni în mediul online, companiile sunt conştiente de noile provocări. Pentru angajaţi, actualizarea cunoştinţelor pentru lucrul eficient şi sustenabil de acasă este obligatorie. Pentru manageri, abilităţile de luare a deciziilor, project management şi managementul echipelor la distanţă sunt esenţiale. Redefinirea modalităţilor de menţinere a culturii organizaţionale a companiei prin interacţiuni virtuale şi luarea deciziilor în condiţii de incertitudine sunt alte provocări ale managerilor", arată studiul.

Companiile consideră că pentru echipa de directori executivi competenţele care trebuie crescute sunt cele care ţin de: strategii decizionale în situaţii de criză (79%), management financiar în context de criză (75%) şi managementul echipelor la distanţă (71%).

Virtualizarea mediului de lucru a stimulat companiile să considere şi mai mult că temele care au în centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri.

Temele de training considerate relevante pentru managerii sunt: delegare de succes în echipele virtuale (72%), tehnici avansate de vânzare şi negociere (71%), feeback şi feedforward în mediul online (70%).

Sondajul Valoria a avut la bază un chestionar care a analizat percepţiile a 440 de manageri din companii cu activitate în zece industrii. Studiul s-a desfășurat în perioada 8 iunie - 15 iulie 2020.

 

Subiecte în articol: COVID criza economica
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri