Jurnalul.ro Ştiri Social Obiecte retro în decor de magazin universal

Obiecte retro în decor de magazin universal

de L. Budin    |   

Parfum de altădată, lucruşoare care puteau fi cumpărate într-un magazin universal de acum 50-100 de ani, povestea din spatele brandurilor naţionale, conferinţe şi ateliere creative... Toate acestea le aduce cea de-a treia ediţie a „Made in RO: muzeu pop-up de publicitate şi branduri românești”

 

Evenimentul, organizat de Asociaţia ESCU, se laudă anul acesta cu două momente importante: cu o expoziţie temporară organizată la Mega Mall Bucureşti, între 2 şi 18 octombrie, şi cu o continuare în formă extinsă la Arcub-Hanul Gabroveni (3-18 noiembrie), asezonată cu masterclass-uri, conferinţe şi ateliere. O bună parte din exponate vor fi digitalizate, pentru a completa cronica industriilor creative din trecut.

 

Creativitate şi umor

Expoziţia „Reclame în Retrospectivă”, din incinta Mega Mall Bucureşti, oferă „o călătorie nostalgică şi plină de umor” în ultimii 150 de ani de creaţie publicitară. Circa 500 de exponate prezintă povestea unor branduri altădată celebre.

Chiar dacă păşesc într-un centru comercial modern, vizitatorii au ocazia să se plimbe, fără să plătească bilet, prin decorul unui magazin universal de altădată, cu obiecte autentice, care făceau parte din viaţa de zi cu zi.

 

Cosmetice, afişe, jucării

Expoziţia va cuprinde „anunciuri” amuzante, cu grafică specifică vremii, ambalaje, produse alimentare, afişe, machete, tăieturi din ziare şi reviste, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice şi electrocasnice – ba chiar şi reclame difuzate la radio şi la TV. Vor fi prezentate studii de caz pentru campanii publicitare de succes. 

Colecţiile fac radiografia felului în care România a trecut, de-a lungul vremii, prin schimbările de consum, de mentalităţi, de lifestyle şi economice, subliniază organizatorii.

 

Povestea digitală

În noiembrie, la Arcub-Hanul Gabroveni se va organiza o altă expoziţie – un fel de best of, cu exponatele cele mai apreciate –, şi se va pune accent sporit pe componenta educativă.

Muzeul virtual de publicitate şi branduri româneşti (muzeulpublicitatii.ro), primul de acest gen din ţară, se va îmbogăţi cu noi exponate digitalizate şi cu tururi virtuale, articole, fotografii de arhivă sau fragmente din presa zilei.

 

Sunt expuse obiecte din colecţii private, deţinute de Florian Ciobanu (Reclame Vechi Românești 1840-1995), Alexandru Stoian (Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric „Suntem România”), Cristian și Mihai Dumitru (Asociația Muzeul Jucăriilor).

 

Exponatele sunt piese autentice din antebelic, interbelic, perioada comunistă și cea contemporană.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri