Jurnalul.ro Auto Mazda, Suzuki și Yamaha au falsificat datele privind emisiile poluante ale vehiculelor produse în Japonia

Mazda, Suzuki și Yamaha au falsificat datele privind emisiile poluante ale vehiculelor produse în Japonia

Companiile auto Mazda şi Suzuki, precum şi producătorul de motociclete Yamaha au recunoscut că au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale noilor vehicule şi economiile de carburant, a anunţat joi Guvernul de la Tokyo, transmit DPA şi Reuters. 

Problema a apărut după ce Ministerul Transporturilor a cerut unui grup de 23 de producători de maşini şi de motociclete din Japonia să examineze procedurile lor de testare, în urma scandalului de la Subaru şi Nissan Motor. 

La Suzuki, la aproape jumătate din cele 12.819 de vehicule noi, inspecţiile au implicat proceduri inadecvate, a anunţat Ministerul Transporturilor. 

"Este o problemă majoră că ne confruntăm cu un număr atât de mare de vehicule, vom lua situaţia foarte în serios", a afirmat preşedintele Suzuki, Toshihiro Suzuki, la o conferinţă de presă desfăşurată la Tokyo. Acesta şi-a cerut scuze clienţilor şi partenerilor de afaceri pentru problemele provocate. 

În 2016, Suzuki a recunoscut că a utilizat metode de testare care nu îndeplineau reglementările oficiale. 

În schimb, proceduri inadecvate s-au descoperit la un număr mai mic de vehicule produse de Mazda şi Yamaha. La Mazda, sunt afectate 3,8% din cele 1.875 de vehicule inspectate în ultimii patru ani iar la Yamaha la 2,1% din cele 335 motociclete verificate în ultimii doi ani şi jumătate s-au utilizat metode inadecvate pentru testare a emisiilor poluante. 

Şi reprezentanţii Yamaha şi-au cerut scuze clienţilor şi partenerilor de afaceri pentru problemele provocate. 

Joi, acţiunile Suzuki şi Yamaha au scăzut cu peste 5% în timp ce titlurile Mazda înregistrau un declin de 1,3%. 

În iulie, producătorul auto japonez Nissan a recunoscut că majoritatea uzinelor sale din Japonia au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale automobilelor. 

Nissan, partenerul grupului auto francez Renault, nu a precizat în comunicat numărul vehiculelor afectate şi nici perioada de timp, în luni sau ani, în care au fost folosite aceste metode ilegale. 

La cererea autorităţilor, Nissan a fost obligat începând din luna septembrie a anului trecut să deruleze o serie de inspecţii cu privire la modul în care sunt controlate vehiculele care ies de pe liniile de asamblare, după ce anterior a recunoscut că persoane neautorizate şi-au pus semnătura pe documentele de verificare. Cu prilejul anchetei interne, au ieşit la lumină şi alte practici incorecte pe care grupul auto le-a comunicat Ministerului japonez al Transporturilor înainte de a le dezvălui presei. 

Nissan a subliniat că va lua măsuri pentru a evita reperarea acestor abateri în viitor, precizând că intenţionează să introducă un nou mecanism de testare.

AGERPRES

Raportul asupra testelor de consum și emisii confirmă că Mazda nu a alterat sau falsificat datele testelor

 

În urma solicitării Ministerului Infrastructurii, Transporturilor și Turismului (MLIT) din Japonia trimise producătorilor auto japonezi pe 9 iulie 2018, din cauza sesizării unor practici de testare frauduloase la alte companii, Mazda Motor Corporation a transmis un raport spre MLIT despre rezultatele unei investigații a testării pe bază de mostre, pentru consum și emisii, în timpul inspecției finale a autovehiculelor.

 

Investigația a vizat ciclurile de testare JC08 și WLTC, iar rezultatele raportului sunt:

 

  1. Nu există alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare.

 

  1. Au fost identificate date de test care conțin erori de monitorizare a vitezei* în 72 de cazuri din 1.472 de vehicule testate conform metodologiei JC08. Compania a identificat două posibile motive pentru aceste erori. În primul rând, sistemul nu a fost programat să invalideze automat rezultatele când apare o eroare de monitorizare a vitezei. În al doilea rând, procedurile de test au lăsat determinarea erorilor de monitorizare a vitezei la latitudinea fiecărui inspector.

 

  1. Toate datele de test au fost reexaminate și rezultatele arată că nu există niciun efect asupra specificațiilor de consum sau de emisii. Nu s-au identificat astfel de cazuri în procedura de testare WLTC.

 

Mazda a decis să ia următoarele măsuri pentru a preveni repetarea situației:

 

  • Sistemul va fi actualizat pentru a invalida automat rezultatele testelor în cazul unei erori de monitorizare a vitezei.
  • Mazda a crescut numărul de angajați care verifică datele inspecțiilor, inclusiv erorile de monitorizare a vitezei.

 

Mazda acceptă că erorile s-au produs în cazul unui număr mic de teste și situația a fost identificată rapid, luându-se măsuri pentru a evita repetarea sa în viitor.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri