Jurnalul.ro Ştiri Locale Nepotism cu pensionara Rodica, în baza NATO de la Kogălniceanu

Nepotism cu pensionara Rodica, în baza NATO de la Kogălniceanu

de Cristian Anton    |   

În goana lor de a onora toate nepotismele de partid, guvernanţii reuşesc să facă numiri din cele mai trăznite la conducerea companiilor de stat. Aşa a ajuns Rodica Avram, o pensionară din Bacău, să fie adusă administrator la Aeroportul Internaţional „Mihail Kogălniceanu” din simplul motiv că este soţia deputatului ALDE, Constantin Avram, zis Pitu, iar la noi influenţa bate competenţa. De meserie inginer constructor, Rodica se alătură astfel lui Marian, fost vânzător de WC-uri, la conducerea aeroportului pe care operează US Army şi ceilalţi aliaţi NATO. Aeroport care a reuşit să îşi mărească de patru ori pierderile, deşi funcţionează aproape exclusiv din subvenţii de la bugetul de stat.

Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) de la Societatea Naţională Aeroportul Internaţional „Mihail Kogălniceanu” SA Constanţa a hotărât în şedinţa de la 7 noimebrie 2018 numirea în funcţia de membru provizoriu al Consiliului de Administraţie (CA) a Rodicăi Avram, cu un mandat de patru luni, cu posibilitatea prelungirii până la şase luni. În aceeaşi şedinţă, a fost prelungit mandatul administratorului provizoriu Marian Irimia, numit în această funcţie în iulie 2018. De asemenea, AGA a stabilit valoarea indemnizaţiei membrilor CA la 5.196 lei brut pe lună. Bani pentru care administratorii nu trebuie să facă, practic, nimic, din moment ce activitatea de bază a aeroportului este coordonată la nivel NATO, întreaga infrastructură fiind pusă la dispoziţia aliaţilor militari ai României. Ca în cazul tuturor celorlalte companii de stat, mandatele de administrator sunt provizorii, pentru ca toţi clienţii de partid să prindă măcar unul în perioada acestei guvernări.

Aeroportul o scoate din sărăcie

Rodica Avram este o blândă pensionară din Bacău, care a fost paraşutată pe „frontul” de la Kogălniceanu din postura de administratoră a unei mici firme de construcţii. Rodica este de profesie inginer constructor şi lucrează pe şantiere încă din 1982, când a debutat pe platforma Întreprinderii de Construcţii Siderurgice Călăraşi. Un an mai târziu s-a transferat acasă, la Trustul de Construcţii Bacău, iar din 1996 lucrează pentru afacerile familiei: Comimpex Avram SRL, Consizo Serv SRL şi Consizo Grup SRL.

780 de lei este pensia lunară a Rodicăi Avram, care va câştiga la aeroport de şase ori mai mult

Din 2017, pensionara Rodica Avram este administratora Consizo Grup SRL, o mică firmă de construcţii care a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de doar 149.252 lei şi pierderi de 272.196 lei, cu 12 angajaţi, precum şi datorii de 1.399.335 lei. Până să ajungă şefă la aeroport, Rodica avea un venit anual care o situa la limita sărăciei: 25.200 lei de la Consizo Grup SRL şi pensie de 9.399 lei.

O familie împlinită de stat

În afara CV-ului său impresionant, pe Rodica o mai recomandă pentru funcţia de administrator al Aeroportului Internaţional „Mihail Kogălniceanu” şi calitatea de soţie a lui Constantin Avram, deputat ALDE de Bacău. Unicul lucru prin care s-a făcut remarcat deputatul este faptul că şi-a trecut în CV-ul de la Camera Deputaţilor şi porecla, Pitu. Cum - necum, Pitu a reuşit să-şi aranjeze nu numai nevasta la stat, ci şi fiul, Alexandru Avram fiind consilier la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului. În plus, deputatul care ocupă şi funcţia de preşedinte ALDE Bacău a făcut bani frumoşi din contracte cu statul, la fel şi fiul său, cei doi obţinând astfel peste 12,5 milione de lei de la diverse primării din judeţ.

Pierderi în creştere pe banii statului

De admirat cum a reuşit să-şi negocieze influenţa un deputat ALDE în cadrul unui minister condus de PSD, poate la fel de mult ca şi algoritmul gândit de politrucii din Transporturi care au grijă să nu scape niciun caz de nepotism. Aşa a ajuns pensionara Rodica să fie acum colegă cu Marian Irimia, alt administrator al aeroportului al cărui singur punct comun cu domeniul transporturilor rezidă, cel mult, în faptul că şi în aeroportul din Kogălniceanu se găsesc WC-uri şi alte instalaţii sanitare, în vânzarea cărora s-a specializat Marian.

Pe de altă parte, trebuie amintită şi situaţia financiară delicată a aeroportului Kogălniceanu, care a raportat la jumătatea anului 2018 pierderi de 4.142.662 lei, faţă de 1.385.646 lei în perioada similară din 2017. Totodată, societatea a înregistrat afaceri de 8.752.195 lei în primul semestru, cu mult în scădere faţă de 11.040.214 lei cât a obţinut în prima jumătate a anului 2017. Subvenţia primită de la stat în primele şase luni a fost de 5.797.000 lei.  

România a sacrificat, de bună voie, activitatea civilă a Aeroportului „Mihail Kogălniceanu”, pe care operează în prezent doar câteva curse de pasageri pe săptămână. Pentru a fi mereu la dispoziţia NATO, aeroportul trăieşte aproape exclusiv din subvenţii de la bugetul de stat. Numai în perioada 2018- 2020, ajutorul de stat este de 62.118.000 lei

 

Subiecte în articol: pitu aeroportul kogalniceanu
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri