Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Noile obiceiuri de consum ale românilor

Noile obiceiuri de consum ale românilor

Pandemia de coronavirus a schimbat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse, servicii, canale media. Principalele criterii după care s-au ghidat au fost calitatea şi preţul, arată un studiu realizat de compania de consultanţă EY România.

În ultimele cinci luni din acest an, companiile au dezvoltat strategii pentru gestionarea crizei și continuarea activității. 

Consumatorii români au început să urmărească responsabilitatea socială a companiilor. 

S-a schimbat, totodată, dinamica implicării sectorului privat în comunităţi, fapt observat în volumul mare de donaţii, direcţionate către sprijinirea sistemului public de sănătate.

Circa 85% dintre consumatori au spus că modul în care se comportă companiile este la fel de important ca şi produsele/ serviciile pe care le oferă. 80% susţin că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări. 59% dintre repondenți au declarat că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate.

61,32% dintre participanți afirmă că activităţile de implicare în comunităţi i-ar determina să achiziţioneze produse din portofoliul companiilor. Grija pentru angajaţi şi transparenţa sunt importante atunci când decid să cumpere.

Peste 70% spun că publicitatea nu le mai influenţează deciziile de consum.

Noul consumator este mult mai pragmatic şi mai atent la comportamentul companiilor. Au avut importanță investiţiile publice în infrastructura din sănătate şi donaţiile pentru activităţi de igienă şi medicină şi susţinerea oferită angajaţilor.

Cele mai bine clasate companii în topul încrederii consumatorilor sunt cele din tehnologia informației (84,5%) şi de retail (74%). Doar 58% au apreciat comportamentul companiilor farmaceutice.
 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri