Întreprinzătorii din turism apreciază drept factor pozitiv clienții și vizitatorii repetitivi, adică oaspeţii fideli, arată autorii Cartei Albe a Turismului din România, lansată ieri de Consiliul Național al IMM și Groupama Asigurări. Circuitele turistice sunt principalele pachete de servicii oferite de agenții, preţul mediu de cazare pe noapte este între 110-200 de lei, site-ul propriu al unităţii și social media fiind principalul canal de promovare folosit de firmele din turism, potrivit analizei.
În acelaşi timp, „se demontează un mit conform căruia turismul din România se bazează pe călătoriile de afaceri, jumătate din respondenți declarând faptul că turismul de agrement este scopul principal al clienților lor”, mai arată autorii lucrării. Potrivit acestora, „vârsta medie a antreprenorilor din turism este de 46 de ani, peste 92% au studii superioare și 6 din 10 sunt economiști, ceea ce demonstrează faptul că în domeniu sunt profesioniști cu continuitate, totuși simțindu-se nevoia de tineri antreprenori”.