Criza sanitară și economică generată de pandemie a dus inițial la închiderea tuturor spațiilor comerciale considerate neesențiale și ulterior la recomandarea de a evita spațiile aglomerate, precum supermarketurile sau centrele comerciale. În acest context, volumul de vânzări online precum și ponderea cumpărăturilor online a crescut considerabil.
Dacă în 2019 valoarea vânzărilor online pe segmentul retail s-a situat în jurul cifrei de 4,3 miliarde euro, cu o creștere de 20% față de anul 2018, iar ponderea din totalul vânzărilor s-a situat în jurul valorii de 9 %, în anul 2020, ponderea cumpărăturilor online, din totalul vânzărilor retail a devenit din ce în ce mai mare, specialiștii estimând că până la sfârșitul anului 2020 aceasta se va situa în jurul valorii de 12%.
Opțiunile de economisire cu reduceri, vouchere și cupoane online la fel de atractive și în 2020
Printre cele mai populare și atractive campanii de marketing în rândul clienților rămân cupoanele și codurile promoționale. Și anul acesta, conform specialiștilor portalului internațional cu cupoane și coduri promoționale Promocodius cererea de coduri promoționale și cupoane a crescut cu 13 % față de 2019. Acestea sunt distribuite în mod gratuit de magazinele online cu scopul de a atrage noi clienți și de a-și crește vânzările, în timp ce clienții economisesc sume cuprinse între 5% și 90% din valoarea cumpărăturilor sau obțin alte bonusuri: sume fixe de bani, livrare gratuită, vouchere cadou, participarea la diverse tombole sau bonificații sub forma unor puncte suplimentare.
Acestea sunt instrumente extrem de utile celor care doresc să economisească bani, dar mai ales timp datorită opțiunilor de căutare rapidă, cu posibilitatea de sortare atât după magazine, cât și după categoriile de produse. De exemplu unul dintre cele mai populare magazine online de haine, încălțăminte și accesorii, Factcool, care deține peste 200 de branduri și 50.000 de produse oferă această perioadă pe https://promocodius.com/ro/magazine/factcool-reduceri cod promoțional Factcool, nu mai puțin de 12 coduri promoționale și cupoane cu reduceri de până la 90 % la produsele de sezon sau transport gratuit și returnarea produselor în 60 de zile.
În majoritatea cazurilor codurile sau cupoanele promoționale pot fi găsite direct pe prima pagină a magazinelor online, în paginile dedicate, pot fi oferite după înregistrare sau abonare la newsletter, pe paginile oficiale de pe rețelele de socializare sau oferite de bloggeri în recenziile produselor. O altă metodă extrem de populară și ușoară de a beneficia de cele mai avantajoase reduceri o reprezintă site-urile precum Promocodius care verifică și apoi publică coduri promoționale actualizate la zi și oferte de produse de la magazinele online de top precum: Elefant, Orsay, Modivo, Bon Prix, Litera, Deacthlon, Factcool, epantofi.ro etc..
Mai mult decât atât, clienții pot consulta pe pagina fiecărui magazin partener, lista cupoanelor oferite de magazinele similare, topul celor mai interesante cupoane și discounturi, descrierea detaliată a magazinului și a ofertelor cu reduceri suplimentare. De asemenea pot afla sfaturi utile, oferite de specialiști, despre cum pot economisi mai mult, precum și răspunsuri la cele mai frecvente întrebări despre codurile cupon.
Retailerii cu magazine online câștigătorii acestui an
Adaptarea rapidă la noua realitate economică în doar câteva săptămâni, a adus cu sine îmbunătățiri operaționale, concentrarea pe zona marketingului online sau chiar lansări ale unor magazine online noi de la zero, colaborarea cu companiile de livrare sau implementarea măsurilor de siguranță. Mai mult decât atât, majoritatea retailerilor își adaptează permanent oferta de produse pentru a face față condițiilor de piață și comportamentului de consum aflate în permanentă schimbare, dar lansează şi concepte noi.
Deși la prima vedere anul 2020 pare a fi extrem de dificil pentru comerțul românesc din cauza perioadelor de lockdown parțial sau total, în realitate retailerii care aveau deja magazine online sunt câștigătorii acestui an, în special datorită faptului că vânzările online au crescut, conform raportului ExCEEding Borders, publicat de Colliers International cu aproximativ 30%.