Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Frumos si sanatos Pericolul din mașină. Riscul este mai mare în timpul verii

Pericolul din mașină. Riscul este mai mare în timpul verii

de Redacția Jurnalul    |   

Majoritatea persoanelor care se deplasează cu o mașină se gândesc la riscurile la care se expun în trafic, însă există și alte pericole mari.

Experții spun că există un risc prezent chiar în interiorul mașinii, potrivit Science Alert.   Potrivit unui studiu recent, realizat de cercetători din SUA și Canada, acesta se găsește în 99% dintre vehiculele testate, produse în SUA după anul 2015.

„Cercetarea noastră a scos la iveală faptul că materialele folosite în interiorul mașinii emană substanțe periculoase în aerul din cabinele mașinilor. Luând în considerare faptul că șoferii petrec, în medie, 1 oră pe zi în mașină, în fiecare zi, e o problemă serioasă de sănătate publică. Este și mai îngrijorător pentru șoferii care au navete lungi dar și pentru copiii pasageri, care inspira o proporție mai mare de aer decât adulții.,” spune Rebecca Hoehn, expertă din cadrul Universității Duke. 

În aerul din 99% dintre cele 101 de mașini analizate, experții au descoperit fosfat 1-chloro-isopropyl (sau TCIPP). Sunstanța ignifugă se găsește și în piese de mobilă și textile. Alte studii cercetează asocierea dintre TCIPP și cancer. 

În cele mai multe mașini, cecertătorii au descoperit și fosfații 1,3-dichloro-2-propyl (sau TDCIPP), plus fosfatul 2-chloroethyl (sau TCEP). Alte studii au sugerat că aceste substanțe pot crește riscul apariției cancerului. La acest risc se adaugă și potențiale efecte la nivelul sistemului neurologic și celui reproductiv. 

Aceste substanțe potențial periculoase din materialele din interiorul mașinii, precum cele de pe scaunele din vehicule, sunt emanate la un nivel și mai ridicat în timpul verii. Concentrația din aerul din interiorul mașinii este de 2-5 ori mai mare în timpul verii față de iarnă. 

Unii experți susțin că aceste substanțe ignifuge duc la incendii cu mai mult fum și mai toxice. Standardele de siguranță care le susțin au fost introduse în urmă cu mai multe decenii. 

„Trebuie să limităm cantitatea de substanțe ignifuge care sunt introduse în mașini. Naveta la muncă nu ar trebui să crească riscul de cancer. Și copiii nu trebuie să inspire substanțe care le-ar putea afecta creierul în timp ce se duc la școală.,” spune Lydia Jahl, expertă din cadrul Green Science Policy Institute, notează useit.ro.

Subiecte în articol: cancer masina auto
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri