Jurnalul.ro Ştiri Politică Politicienii, spaima şoselelor patriei

Politicienii, spaima şoselelor patriei

de Adrian Ilie    |    Marius Gîrlașiu    |   
De multe ori, omul politic confundă puterea cu viteza şi legitimitatea cu imunitatea. Se întâmplă la fel şi în trafic, unde politicianul român are propriile reguli şi un fel de „imunitate” nescrisă la Codul Rutier. În noaptea de luni spre marţi, un bărbat de 60 de ani a sfârşit nevinovat, izbit de un BMW pe trecerea de pietoni. Deputatul Mihai Donţu, care conducea bolidul de lux, va fi cercetat pentru omor din culpă.

Moartea poliţistului care deschidea coloana lui Gabriel Oprea în seara de 20 octombrie 2015 a fost dată uitării. Cu sau fără girofar şi coloană oficială, oamenii politici apasă la fel de adânc acceleraţia. La ieşirea din Braşov spre Săcele, când liberalul Mihai Donţu a izbit din plin un bărbat care traversa pe trecerea de pietoni. În goana spre casă, deputatul nu i-a mai acordat prioritate, iar omul a murit, aruncat pe capota BMW-ului de lux şi proiectat pe carosabil. Deputatul PNL de Braşov s-a ales cu dosar penal pentru ucidere din culpă, dar ar putea scăpa basma curată.

Trecerea de pietoni unde s-a produs accidentul este considerată una periculoasă, nu este presemnalizată, are doar un semn în dreptul trecerii, iar viteza în zonă este de 70 de km/ oră. Anul trecut, în iulie, deputatul Vasile Horga (PNL) a lovit mortal un bărbat de 63 de ani care traversa pe lângă bicicletă, printr-un loc nepermis, la câţiva metri de o trecere de pietoni din localitatea Ulmi. Deputatul PNL de Dâmboviţa se întorcea de la Parlament, iar din declaraţiile martorilor gonea cu viteză. 78 metri l-a târât pe capotă, iar bărbatul a sfârşit fără şanse.

TIR-ul, mai tare ca jeepul

Tot anul trecut, în decembrie, şeful CJ Bacău, Dragoş Benea, a lovit cu maşina o femeie în vârstă de 30 de ani. Accidentul s-a produs la un colţ de stradă, fără trecere marcată, unde pietonii pot traversa, conform legii, după ce se asigură. Preşedintele CJ Bacău a urcat-o în maşină şi a dus-o pe femeie la Spitalul Judeţean de Urgenţe Bacău, însă nu la secţia primiri urgenţe, ci direct pe mâna directorului. După ce s-a ales cu o fractură, femeia a depus plângere penală, con-vinsă că s-a încercat muşamalizarea cazului şi a acuzat chiar că unele acte medicale au dispărut subit de la dosar.

PSD-istul Dragoş Benea este cercetat acum pentru vătămare corporală din culpă. Există şi politicieni care au fost victime ale accidentelor rutiere. În 2011, Verestoy Attila s-a ales cu o fractură la piciorul drept şi un traumatism cranian după ce a intrat cu maşina într-un TIR, la 50 de km de Cluj. Senatorul UDMR a intrat pe contrasens încercând să depăşească o altă maşină şi n-a mai putut să evite impactul cu TIR-ul.

De la spitalul din Cluj a ajuns direct pe masa de operaţie de la Spitalul Floreasca, transportat la Bucureşti în miez de noapte cu avionul SMURD. Un alt senator era s-o păţească grav în noiembrie anul trecut. În drum spre Bucureşti, unde era invitat la o emisiune TV, pesedistul Daniel Savu a fost implicat într-un accident la ieşirea din Ploieşti.

"Un TIR care era de trei ori mai mare ca Dusterul meu a schimbat benzile şi s-a suit pe mine. Mi-a făcut maşina pulbere, dar nu cred că a fost intenţionat" - Daniel Savu, senator PSD

Vitezomanii PDL

În iunie 2008, senatorul Radu Berceanu a fost oprit de poliţişti pentru că avea peste 150 km/h pe autostrada Bucureşti-Ploieşti. Pentru isprava asta, permisul i-a fost ridicat timp de trei luni. Jumătate de an mai târziu, tot pe A1, un poliţist cu tupeu l-a oprit pe ministrul Economiei de atunci, Adriean Videanu, reperat cu o viteză de 154 km/h, pentru care a primit o amendă de 240 de lei şi trei puncte penalizare. „A avut un comportament civilizat, nu a contestat că mergea cu viteză şi şi-a recunoscut vina”, a relatat poliţistul.

Șoferul Băsescu

În aprilie 2013, Traian Băsescu se plimba cu Loganul propriu şi a tamponat o maşină din spate ce a frânat brusc, însă vina i-a aparţinut deoarece nu a păstrat distanţa regulamentară. „S-a mers pe procedura legală de înţelegere amiabilă între şoferi, permisă în cazuri de accidente minore”, preciza purtătorul său de cuvânt. În acelaşi Logan, Băsescu s-a urcat băut la volan, în 2006, după ce sărbătorise cu Gigi Becali, la restaurantul Golden Blitz, calificarea Stelei în semifinalele Cupei UEFA.

Ludovic Orban s-a răsturnat cu Loganul

Anul trecut, în ianuarie, liberalul Ludovic Orban s-a răsturnat cu maşina după ce a derapat pe un drum din judeţul Iaşi. Vicepreşedintele PNL se afla în coloana oficială a preşedintelui Klaus Iohannis. „Am mers singur în maşină, este o Dacie Logan veche, de la Parlament. Am o singură zgârietură, n-am nicio problemă”, spunea Orban la acea vreme. Liberalul a mai fost implicat într-un accident în decembrie 2007, când a rănit o adolescentă de 14 ani, pe Şoseaua Cotroceni din Capitală. Ministru la acea vreme, Orban a declanşat un uriaş scandal după ce s-a prezentat la poliţie la mai mult de o zi de la producerea accidentului. Orban are un întreg istoric al accidentelor. În 2003 s-a răsturnat prima oară cu maşina, în 2006 maşina în care se afla a fost lovită de un tramvai, iar în martie 2007 a avariat trei autoturisme în timp ce încerca să parcheze vorbind la telefon.

Călin Popescu Tăriceanu, două accidente la activ

Pe vremea când era premier, Călin Popescu Tăriceanu a pătimit şi el din cauza accidentelor de circulaţie. În vara lui 2006, într-o curbă în drum spre casa din Snagov, Tăriceanu a pierdut controlul unei motociclete Harley-Davidson şi a intrat într-o maşină care circula din sens opus. După câteva luni, s-a operat la genunchi la o clinică de lux din Bordeaux, unde medicii francezi i-au refăcut ligamentele de la piciorul stâng. Liderul ALDE a mai fost implicat într-un accident uşor şi în mai 2011 (foto) când a lovit un taxi pe Şoseaua Ştefan cel Mare din Capitală. Atunci conducea dinspre Guvern, într-un autoturism Peugeot, şi a încercat să vireze stânga, spre Aleea Circului. Ar fi putut rămâne fără permis după ce a călcat linia continuă şi nu a dat prioritate şofe-rilor care veneau dinspre Obor.
 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri