Este un autovehicul sport, de lux, fabricat la Cluj, are o autonomie de 300 km și poate atinge viteza maximă de 140 km/oră. Este destinată persoanelor care doresc un produs personalizat.
Un exemplar se vinde cu 450.000 de euro iar majoritatea materialelor utilizate sunt bioreciclabile, potrivit lui Florin Dehelean, membru al echipei care a realizat prima maşină electrică din România.
Construcţia primei maşini electrice românești a început în 2019 şi s-a finalizat cu omologarea în 2022. Aceasta a fost prezentată la Academia Forţelor Terestre "Nicolae Bălcescu" din Sibiu, în cadrul unei manifestări ştiinţifice dedicate noilor tehnologii.
"Marea realizare a fost pentru noi ca să ne unim ca echipă de care suntem mândri şi bucuroşi şi tot o mare realizare este şi faptul că am reuşit să producem şi să concepem prima maşină electrică din România care e şi omologată.
Suntem bucuroşi că încercăm să ducem acest domeniu auto, din România, într-o direcţie în care să fie lucru bine făcut şi mult mai sănătos. Ea este 90% producţie proprie, românească şi bateriile sunt create tot în România. Sunt doar interni, clienţi şi potenţialii clienţi. Mai mult, suntem spre aria de mobilitate urbană, unde este o dorinţă de a se crea produse noi", a explicat Florin Dehelean pentru Agerpres.ro
Din echipă a făcut parte, pe lângă inginerul mecanic Florin Dehelean, şi Peter Szabo, renumit şi datorită unei alte premiere. Pester Szabo are o maşină numită "Julia", care este prima decapotabilă produsă în România, o maşină din lemn de frasin, după modelul cabrioletelor sport din perioada interbelică, cu un şasiu realizat pe punţile unui Ford Taunus, un motor V6 tot de la Ford Taunus, iar scaunele sunt luate de pe un Ford Probe, potrivit antena3CNN.