Jurnalul.ro Auto Probleme comune de uzură a anvelopelor care indică probleme la mașină

Probleme comune de uzură a anvelopelor care indică probleme la mașină

Anvelopele au felul lor de a ne spune că mașina pe care o conducem are o problemă tehnică ce trebuie remediată înainte să ne ducă în situația în care autovehiculul să devină nesigur pe șosea.

Una dintre cele mai simple operațiuni ce le puteți face la un autovehicul este reglarea presiunii în roți. Dacă nu mașina dumneavoastră nu este echipată cu un senzor de presiune care să indice valoarea exactă, atunci puteți apela la clasicul manometru. Veți putea afla rapid dacă aveți sau nu suficient aer în pneuri. Ulterior fie vă puteți duce la o vulcanizare să reglați acest aspect, fie la o benzinărie, fie să le umflați acasă cu o pompă sau un compresor electric.

 

Optimizarea presiunii va asigura anvelopelor o uzură uniformă, un consum mai scăzut de carburant și o ținută de drum mai bună. În cazul în care veți observa că partea din mijloc a pneului se uzează mai rapid decât zonele din exterior, înseamnă că aveți o presiune prea ridicată. Dacă, din contră, zonele laterale se uzează mai rapid, înseamnă că roțile nu au o presiune suficientă. Tocmai de aceea este recomandabil să verificați săptămânal presiunea în pneuri.

 

Dacă, în schimb, veți constata că anvelopele se uzează mai mult pe o parte decât în rest, spre exemplu doar pe exteriorul sau pe interiorul căii de rulare, înseamnă că aveți de a face cu o problemă de reglaj a unghiurilor direcției. Aceasta înseamnă că fie roțile au un unghi de convergență prea închis sau prea deschis. De asemenea, poate însemna și că unghiul de cădere al roții este dereglat. Cel mai bine, în oricare dintre aceste situații, este să mergeți să faceți o verificare la un service specializat unde se poate reface geometria direcției.

 

Atenție! Majoritatea mașinilor moderne care au suspensii independente pe puntea spate au și acolo unghiuri de reglaj. Chiar dacă sunt mai puține, totuși trebuie reglate. În plus, dacă aveți un autoturism cu direcție integrală, atunci cu atât mai mult trebuie făcută o verificare pe un stand de reglaj. Abia după aceea puteți să vă bucurați de o ținută mai bună de drum a autoturismului, de un consum mai scăzut de carburant și de o durată mai mare de exploatare a pneurilor.

 

De asemenea, se poate întâmpla ca doar una dintre roțile de pe puntea față să prezinte uzuri inegale pe calea de rulare. Și în această situație trebuie făcută o verificare a unghiurilor direcției. Cu această ocazie, tehnicienii vor verifica și integritatea pivoților și a altor elemente de suspensie pentru uzură. În cazul în care aceste elemente prezintă un grad avansat de deteriorare, va trebui întâi să înlocuiți piesele defecte și abia după aceea veți putea reface unghiurile direcției.

 

O situație mai rar întâlnită, dar foarte posibilă, este uzura inegală pe circumferința roții. Cu alte cuvinte, pe o parte roata poate fi mai uzată decât pe restul. Acest fenomen poate apărea atunci când amortizoarele vehiculului sunt uzate excesiv. În această situație, trebuie să le înlocuiți și să vedeți dacă se poate reface echilibrul roților. Uneori, uzura accentuată pe un singur arc de cerc al căii de rulare va duce la imposibilitatea echilibrării și, implicit, va trebui să achiziționați alt set de anvelope.

 

Utilizarea autoturismului cu uzuri diferite pe anvelope (anvelope iarnă, anvelope vară sau anvelope all season) este o operațiune destul de riscantă. În primul rând veți începe să sesizați bătăi în volan sau trepidații care se amplifică odată cu creșterea vitezei de deplasare. În cazul în care nu remediați rapid această problemă, defecțiunea va avansa de la nivelul roții spre semi-bieletele de direcție și spre caseta de direcție. La final, costurile de reparații vor putea fi destul de ridicate. Oricum mult mai ridicate decât dacă ați re-echilibra roțile sau ați achiziționa un alt set de anvelope.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri