Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Renault are pierderi şi închide fabrici

Renault are pierderi şi închide fabrici

de Dan Straut    |   

Constructorul francez de autovehicule Renault a raportat prima sa pierdere anuală din ultimul deceniu şi a redus estimările privind marja de profit în 2020, în condiţiile în care compania încearcă să depăşească turbulenţele provocate de afacerea Carlos Ghosn şi să repornească alianţa cu Nissan. Prima consecinţă ar putea fi închiderea unor fabrici: directorul general interimar de la Renault, Clotilde Delbos, nu a exclus această posibilitate.

 

Renault a raportat o pierdere de 141 de milioane de euro (153 de milioane de dolari) în 2019, după ce a fost afectat de costuri legate de unele dintre societăţile sale mixte din China, precum şi de scăderea câştigurilor Nissan. „A fost un an dificil pentru grupul Renault şi pentru alianţa noastră cu Nissan”, a afirmat directorul general interimar Clotilde Delbos, adăugând că problemele extinse cu care se confruntă industria auto au afectat compania „chiar într-un moment în care ne confruntam cu dificultăţi interne”.

 

„Nu avem niciun tabu”

Întrebată fiind despre posibilitatea ca uzinele din Franţa sau din întreaga lume să fie închise, în cadrul unui program de economii de două miliarde de euro pe trei ani, Clotide Delbos a răspuns: „Nu avem niciun tabu şi nu excludem nimic. Vom revizui toate tipurile de costuri. Unele din aceste costuri vor implica cheltuieli de restructurare”.

Delbos a recunoscut că Renault şi aliatul său japonez Nissan dispun de capacităţi de producţie excedentare şi a promis că în luna mai a acestui an va fi făcut un anunţ în acest sens. Renault şi Nissan încearcă să îşi îmbunătăţească performanţele prin punerea în comun a tehnologiilor şi uzinelor lor.

 

La Mioveni – poluare, nu costuri

Nicolae Pavelescu, liderul de sindicat de la uzina Dacia din Mioveni (unitate deţinută de Grupul Renault), este la curent cu pierderile raportate de producătorul francez, dar nu se arată îngrijorat de un posibil scenariu al afectării producţiei argeşene. „Dacia se produce în mai multe locuri din lume, nu doar la Mioveni. Dacă sunt probleme, acestea se referă la noxe, nicidecum la costuri”, a declarat liderul sindical, pentru Jurnalul.

 

 

Pentru 2020, pe o piaţă auto în declin, Renault - companie a cărei cifră de afaceri a scăzut anul trecut cu 3,3% până la 55,5 miliarde de euro - se aşteaptă la o nouă scădere a rentabilităţii.

 

Alianţa Renault-Nissan regrupează mărci auto ca Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun sau Mitsubishi

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri