Jurnalul.ro Ştiri Social Românii, între televizor, YouTube sau Facebook

Românii, între televizor, YouTube sau Facebook

de Dan Radu    |   

Privitul la televizor continuă să fie activitatea preferată a românilor, deşi consumul de programe online este în creştere, arată datele raportului consumatorilor media pe 2017 realizat de compania de cercetare Starcom.

YouTube şi Facebook sunt principalele site-uri accesate de români, clipurile amuzante fiind cele mai consumate tipuri de conţinut online. Deşi accesul la serviciile de streaming online plătite a crescut, mai populare rămân site-urile care oferă filme şi desene animate gratis.

Privitul la televizor rămâne cel mai răspândit mod de informare sau distracţie în casele românilor din mediul urban, cu vârste situate între 18 şi 49 de ani, arată studiul. 86% dintre români se uită zilnic la televizor, în timp ce într-o gospodărie tipică există cel puţin două televizoare. Cu toate acestea, în paralel cu privitul la televizor, informarea şi distracţia au ca sursă programele video online, urmărite de 39% din populaţia studiată. Când vine vorba de conţinut, preferate sunt spectacolele şi serialele TV, în special în familiile care au copii. În timp ce bărbaţii se uită mai degrabă la spectacole de varietăţi, femeile şi familiile din mediul urban preferă serialele, în special cele de comedie. În top urmează filmele de acţiune, filmele de dragoste, dramele, filmele S.F., telenovelele şi filmele de groază.

Consumul de programe online

În cadrul populaţiei urbane, 77% nu posedă abonamente plătite la programele de streaming online, 2% au un abonament, dar nu îl folosesc, în timp ce 21% folosesc astfel de servicii. În aceste cazuri, preferinţele bărbaţilor diferă de cele ale femeilor. În timp ce bărbaţii sunt mai atraşi de filme, muzică şi documentare, femeile tind să consume programe culinare şi programe despre călătorii. Rămân populare site-urile fără plată pentru filme, aproape două treimi dintre românii care consumă programe online utilizându-le. Cele mai accesate sunt: filmeonline, filmehd sau filme-bune. Există un consum ridicat şi de desene animate pe deseneledublate, în rândul familiilor care au copii.

YouTube, la egalitate cu Facebook

În ceea ce priveşte clipurile video, YouTube este accesat de 76% dintre români, la egalitate cu Facebook. Cele mai căutate tipuri de conţinut pe YouTube sunt clipurile amuzante - 85% indicând această categorie în topul preferinţelor, urmând clipurile muzicale - 66% şi cele despre călătorii - 42%. Pe Facebook, postările amuzante sunt cele mai apreciate - 69%, clipurile muzicale - 57% şi cele despre călătorii - 46%. Cele două site-uri sunt accesate cel mai frecvent de pe telefonul mobil - 73%. Motivele cele mai des invocate pentru accesarea celor două site-uri sunt relaxarea şi amuzamentul, pe locul trei fiind educaţia. În acest caz, femeile menţionează accesarea conţinutului pentru a se menţine la curent cu mersul lumii, în timp ce bărbaţii fac asta pentru a rezolva o problemă specifică - caută tutoriale.

Camera foto este cea mai accesată aplicaţie a telefonului mobil folosită de femei. Bărbaţii tind să folosească o gamă mai largă de aplicaţii, precum conexiunile Bluetooth sau GPS-ul.

54% dintre bărbaţii români de până în 49 de ani care au copii consumă programe online, aceştia reprezentând cea mai numeroasă categorie de consumatori.

Subiecte în articol: privitul la televizor youtube facebook
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri