Plăţile în numerar continuă să fie considerate cele mai sigure de către români, în condiţiile în care mai mult de jumătate dintre aceştia preferă să plătească prin această metodă facturile de utilităţi, potrivit unui studiu referitor la comportamentul românilor raportat la plata facturilor.
"Când vine vorba de utilităţi, 7 din 10 români obişnuiesc să le plătească personal şi achită cel puţin o factură prin intermediul sistemului electronic PayPoint. 3 din 10 respondenţi care au utilizat un sistem electronic de plată în ultimele 3 luni asociază dispozitivul electronic folosit cu PayPoint", arată PayPoint România, realizatorul studiului de piaţă.
Consumatorii PayPoint îşi plătesc facturile la electricitate în proporţie de 90% prin sistemul de plată asistată, la telecomunicaţii în proporţie de 84%, la gaz în proporţie de 55% şi la apă în proporţie de 50%.
"Comportamentul financiar al consumatorului rămâne fidel noţiunilor de siguranţă, proximitate şi uşurinţă în utilizare ce definesc sistemul de plăţi PayPoint şi ne bucură să observăm că utilizatorii noştri aleg să folosească sistemul Paypoint cu recurenţă lunară. În magazinele partenere PayPoint din apropierea locuinţei, plăţile sunt efectuate rapid şi în siguranţă, fiind de asemenea locul în care consumatorii îşi fac o parte din cumpărăturile zilnice necesare", a declarat Mugur Dogariu, managing director PayPoint România.
În ultimele 3 luni, 5 din 10 români au folosit plata asistată, 4 din 10 români au făcut plata online şi 3 din 10 români au plătit direct furnizorului. Plăţile prin intermediul ATM sau Roboţel s-au clasat printre metodele mai puţin preferate de români (~20%).
Când primesc salariul, 20% dintre români retrag toată suma din cont şi fac plăţi în numerar, în timp ce 49% dintre români retrag doar o parte din suma din cont, cu care efectuează plăţi în numerar. 27% dintre români fac plăţi doar cu cardul şi 5% dintre români nu primesc salariul/bani pe card, mai arată studiul citat.
9 din 10 români consideră că cel mai important criteriu luat în considerare la efectuarea plăţilor este securitatea tranzacţiei, urmat de lipsa comisioanelor, rapiditatea operării tranzacţiei şi timpul scurt de aşteptare.
"În concluzie, românii îşi aleg metodele de plată pe baza a doi factori externi: obiceiurile de plată ale comunităţii din care fac parte şi oportunităţile pe care le identifică în apropierea locuinţei sau a locului de muncă", arată autorii documentului.
Studiul a fost efectuat în luna mai 2019, de PayPoint România. Au fost intervievaţi 1005 români cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din mediul rural şi urban, din toate categoriile sociale şi financiare.
În România, PayPoint şi-a lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar sub marcă proprie în august 2008 şi şi-a extins portofoliul de clienţi prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare. În prezent, compania are încheiate contracte cu 165 clienţi importanţi din domeniul telecomunicaţiilor, al utilităţilor, al serviciilor financiare şi nu numai. Totodată, PayPoint oferă serviciile de transfer de bani Western Union pe propriile terminale, permiţând astfel consumatorilor să trimită sau să primească bani atât din afara ţării, cât şi de pe teritoriul României. AGERPRES