Jurnalul.ro Ştiri Observator Sectorul HoReCa şi Ministerul Economiei îşi pasează problema cifrelor publicate în schema de ajutor

Sectorul HoReCa şi Ministerul Economiei îşi pasează problema cifrelor publicate în schema de ajutor

La o săptămână de la publicarea listei apli­can­ţilor la schema de ajutor de stat pentru industria HoReCa, cifrele publicate pentru fiecare companie sunt încă o enigmă, iar părţile implicate îşi pasează responsabilitatea.

Peste 10.000 de companii au aplicat pentru schema de ajutor de stat pentru industria HoReCa, iar suma solicitată de acestea a fost de 3,3 miliarde lei, însă suma disponibilă pentru această schema este de 2,5 miliarde lei, scrie ZF.

La o săptămână de la publicarea listei apli­can­ţilor la schema de ajutor de stat pentru industria HoReCa, cifrele publicate pentru fiecare companie sunt încă o enigmă, iar părţile implicate îşi pasează responsa­bi­litatea.

Astfel, publicarea listei aplicanţilor a creat o confuzie cu privire la suma solicitată de companii din ajutorul de stat, pe de o par­te, companiile susţin că nu au solicitat acele sume, mult mai mari decât plafonul ma­xim per companie, iar pe de altă parte, repre­zen­tanţii ministerului spun că acelea sunt sumele so­licitate de companii.

Contactaţi de ZF, reprezentanţii Minis­te­rului Economiei spun că acelea sunt su­mele solicitate de companii, iar ei nu pot răspunde vizavi de sumele declarate de acestea. Cu toate acestea, reprezen­tan­ţii ministerului spun că cererile vor fi soluţionate în circa două luni, adică atunci companiile vor afla câţi bani vor primi.

Însă, cifrele declarate de companii în bilanţul anual nu sunt aceleaşi cu cele din tabelul privind aplicaţii la măsura HoReCa. Spre exemplu, cea mai mare sumă solicitată este de 83 mil. lei a agenţiei de turism Christian Tour.

Pe compania Christian ’76 Tour a fost înregistrată o scădere de 22 mil. lei în 2020 faţă de 2019 pe cifra de afaceri, care în cazul agenţiilor de turism reprezintă comisio­nul încasat din volumul de vânzări. Compa­ni­ile pot primi 20% din scăderea cifrei de afa­ceri din 2020 faţă de 2019, dar nu mai mult de 800.000 de euro. Astfel, din rezulta­tele com­pa­niei reiese că 20% din scădere din 2020 repre­zintă de fapt 4,4 milioane lei, însă agen­ţia de turism poate primi maximum 3,9 mi­lioa­ne lei, iar diferenţa faţă de suma pre­zentată în tabel de 83 mil. lei este foarte mare.

Pe de altă parte, companiile spun că au aplicat cu scăderea cifrei de afaceri din 2020 faţă de 2019. Astfel, reprezentanţii agenţiei de turism Christian Tour au spus săptămâna trecută pentru ZF că informaţiile nu au nicio legătură cu realitatea, iar ei nu au solicitat această sumă, ci doar au depus documentele doveditoare referitoare la scăderea cifrei de afaceri în 2020 faţă de 2019.

Cifrele apărute în tabelul aplicanţilor rămân încă o enigma, problema fiind pasată în continuare de la companii la minister şi invers.

Măsura de 20% a întâmpinat încă de la început probleme, astfel că, suma a fost anunţată la sfârşitul anului trecut, dar companiile au putut aplica abia la sfârşitul lunii iunie. O măsură pe cât de aşteptată pe atât de controversată, astfel că, aceasta a fost singura măsură exclusiv dedicate industriei HoReCa, uan dintre cele mai lovite de efectele pandemiei. După câteva luni de aşteptări, când au putut în sfârşit să aplice pentru această măsură, companiile au descoperit că nu o pot face din cauza unei erori a platformei, care nu recunoştea o bună parte din experţii contabili la care au fost nevoite companiile să apeleze. După încheierea perioadei în care companiile au putut aplica, publicarea listei aplicanţilor a reprezentat o altă problemă şi anume aceasta a sumei solicitate.

Iniţial, în actul normativ privind măsura de sprijin a industriei HoReCa era prevăzute circa 74.000 de companii care vor aplica, însă, în primele zile de la deschiderea platformei pentru aplicare, autorităţile au anunţat că se aşteaptă totuşi ca jumătate dintre acestea să fie eligibile. în final, doar o treime din numărul estimat de autorităţi au aplicat.

 

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: HORECA
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri