Vor fi puse astfel în circulație trenuri directe dinspre Arad, Deva, Timișoara Nord, Reșița Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, Buzău, dar și prin conexiuni rapide din București Nord prin intermediul trenurilor cu orar cadențat, la 1-2 ore, pe ruta București Nord – Constanța și retur.
În circulație vor fi 30 de trenuri directe, 15 dus/15 întors, inclusiv ramurile aferente, care pornesc din principalele orașe și vor avea ca destinație /plecare litoralul românesc, din care 18 trenuri, respectiv 9 dus/9 întors, au ca destinație/plecare Mangalia.
Astfel, 38 de trenuri, 19 dus/19 întors, vor face legătura între București și litoral, respectiv 15 perechi din București Nord, 12 perechi din București Băneasa – din care 3 perechi nu trec prin stația București Nord, o pereche din București Obor.
Legătura cu Delta Dunării se va face cu trenurile IR 1981/ R 8653 și R 8656/ IR 1982 care vor asigura zilnic legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur.
Legătura cu Medgidia va fi asigurată zilnic conexiunea spre Tulcea Oraș și retur cu trenuri dinspre Capitală sau Constanța.
Durata călătoriei pe ruta București – Constanța este în medie de circa 2 ore și 20 minute.
Biletele sunt accesibile și sunt prezentate pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic intern/ Oferte și Facilități.
Prețul pentru o călătorie cu loc rezervat pe ruta București Nord – Constanța, clasa a 2-a, la tren IR este de 59,60 lei, la tren Regio-Expres este 33,20 lei și la tren Regio este 30,30 lei. La aceste tarife se aplică reduceri: 5% reducere pentru cumpărarea online și de la automatele de vânzări bilete aflate în gările mari; 10% reducere la cumpărarea unui bilet dus-întors; reducere de până la 10% la cumpărarea cu anticipație.
Elevii beneficiază de gratuitate, iar studenții au 50% reducere la clasa a 2-a.
Între stațiunile de pe litoral se poate circula cu trenurile InterRegio de sezon, la tarif de tren Regio.